۰ نفر

واعظی از مرز شلمچه هم بازدید کرد

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵
کد خبر: 386823
واعظی از مرز شلمچه هم بازدید کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه جمعیت زائران کربلا در اربعین امسال بیش از حد تصور است گفت: به نمایندگی از دولت از مردم خوزستان ، خادمان و زائران که موجب ایجاد فضای معنوی و روحانی در اربعین امسال شده اند سپاسگزاری می‌کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی عصر پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه با اعلام اینکه ازدحام جمعیت زائران اربعین در گذرگاه‌های مرزی طرف عراقی را با مشکل مواجه کرده است اظهار داشت: مشکل ایجاد شده برای عبور زائران اربعین در مرزها مربوط به طرف ایرانی نیست ولی این مشکل در کمترین زمان ممکن حل خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال ۳۰ درصد به جمعیت زائران اربعین نسبت به سال گذشته افزوده شود  و آمار تردد در چند روز اخیر نشان دهنده افزایش سه برابری تعداد زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با ابراز رضایت از ایجاد زیرساخت ها در مرزهای چهار گانه کشور گفت: امسال زیرساخت‌های مناسبی در چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ایجاد شده که این امر خدمات رسانی به زائران را مطلوب تر کرده است.

واعظی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۱۱۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایش چهار برابری را نشان می دهد. طرف عراقی برای پذیرش چنین جمعیتی آمادگی لازم را ندارد و این امر تا حدودی تردد زائران را کند کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به هماهنگی خوب استانداران خوزستان و بصره در مرز شلمچه گفت: با اعزام تعدادی اتوبوس به عراق مشکل زائران در خاک عراق برطرف خواهد شد و این امر باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. در مرز چذابه هماهنگی خوبی بین ۲ استاندار وجود ندارد و برای رفع مشکلات پیش آمده برای عبور زائران اربعین در این مرز از طریق وزارت خارجه و وزارت کشور پیگیری می شود. موکب های مسقر در چهار مرز تا اواسط ماه ربیع به زائران خدمت‌ رسانی خواهند کرد.