۰ نفر

پلیس در ۱۳مرز کشور مستقر می‌شود

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۲۹
کد خبر: 379229
پلیس در ۱۳مرز کشور مستقر می‌شود

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد: نیروی ناجا برای کاهش پدیده قاچاق در ۱۳مرز مجاز کشور، شامل ۹مرز دریایی، ۱مرز هوایی و ۳مرز زمینی مستقر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عبدالله هندیانی» عصر امروز (شنبه) در آئین افتتاح رسمی استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا با اشاره به اهمیت این موضوع بیان کرد: پلیس در ۹ مرز مجاز دریایی مانند گناوه، بوشهر، رجایی، قشم، دیلم و خرمشهر، یک مرز مجاز هوایی فرودگاه امام خمینی و سه مرز زمینی بازرگان، باشماق و پرویزخان مستقر خواهد شد.

وی در فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان‌های مختلفی شامل وزارت کشور، گمرک، نیروی انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وارد عمل شده‌اند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در نتیجه این همگرایی، پلیس امنیت در مبادی رسمی کشور مستقر می‌شود که کاهش قاچاق سازمان‌یافته از جمله نتایج این استقرار خواهد بود.

به گفته هدیانی، پیش از این ناجا به صورت آزمایشی در بنادر شهید رجایی و خرمشهر مستقر شد که نتایج آن مثبت بود.

وی با اشاره به ماموریت‌های ناجا در دستورالعمل تصریح کرد: از یک سو ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا مستقر شده و از سوی دیگر دریافت و تقابل اطلاعات و اسناد گمرکی به صورت سامانه و برخط انجام می‌شود.