۰ نفر

پاساژهای قدیمی قم در معرض خطر

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 351403
پاساژهای قدیمی قم در معرض خطر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: پاساژهای قدیمی قم به تجهیزات اعلام حریق مجهز نیستند و هر لحظه امکان اتفاق وجود دارد و مهار آن با این شرایط بسیار مشکل است.

‌به گزارش اقتصادآنلاین،  عباس جعفری در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قم گفت: پاساژهای مرکز شهر قم کمترین امکانات اطفا حریق را دارند و بسیار ناایمن هستند و در صورت بروز حادثه، تخریب و تلفات بسیاری برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: این پاساژها به تجهیزات اعلام و اطفا حریق مجهز نیستند و هر لحظه امکان اتفاق وجود دارد و مهار آن با این شرایط بسیار مشکل است، بنابراین سیستم اعلام و اطفا حریق باید در پاساژها نصب شود.

جعفری تصریح کرد: روش اصولی این‌است که شیرهای هیدرانت در جلوی پاساژها نصب شود جعبه‌هایی در جلوی هر پاساژ که مخصوص آتش نشانی است تعبیه گردد و لوله‌هایی به اندازه همان محیط در جلوی هر پاساژ قرار گیرد تا از همان نقطه جهت خاموش کردن آتش اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به سیستم اعلام حریق بانک‌های استان گفت: غالب شعب بانک‌های استان، سیستم اعلام حریق خود را به آتش نشانی متصل کردند اما متأسفانه تعداد آلارم (زنگ) خطای آنها بالا است که اکثراً بعد از ساعت ۱۲ شب هم این اتفاق می‌افتد، مأموران زحمتکش آتش نشانی به محل مربوطه می‌روند و بر می‌گردند البته اخیراً با شورای هماهنگی بانک‌ها مکاتبه‌ای جهت مرتفع شدن این مشکل انجام شد.