۰ نفر

شورای نگهبان طرح حمایت از سپاه را تأیید کرد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 348844
شورای نگهبان طرح حمایت از سپاه را تأیید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی این شورا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جزئیاتی از جلسه صبح امروز(چهارشنبه، 4 اردیبهشت) این شورا، گفت: در این جلسه، مصوبه مجلس درباره حمایت از سپاه پاسداران در برابر اقدامات خصمانه آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز شورای نگهبان، اعضا با اتفاق آراء، طرح دوفوریتی حمایت از سپاه پاسداران را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانستند و آن را تأیید کردند.

با توجه به اینکه شورای نگهبان طرح حمایت از سپاه پاسداران را تأیید کرده، این طرح، پس از ابلاغ توسط رئیس‌جمهور، برای دستگاه‌های مربوطه لازم‌الااجراست.

کدخدایی درباره دیگر دستور کارهای نشست امروز شورای نگهبان گفت: لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و همچنین طرح اصلاح بند (۵) ماده (۶) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی با اصلاحات و الحاقات بعدی آن از مصوبات مجلس شورای اسلامی است که در این نشست درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. 

وی گفت: ادامه رسیدگی به اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل کشور، ادامه رسیدگی به اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، اصلاحیه اساسنامه شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران از مصوبات هیأت وزیران است که در نشست درباره آن بحث و بررسی صورت می‌گیرد. 
نامه‌های دیوان عدالت اداری هم در این نشست مورد بررسی اعضا قرار می‌گیرد.