۰ نفر

آیا واقعا از اشتباهات درس می‌گیریم؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۶
کد خبر: 347948
آیا واقعا از اشتباهات درس می‌گیریم؟

ضرب المثل‌های زیادی در فرهنگ بین الملل وجود دارد که به موضوع یادگیری از اشتباهات می‌پردازند. درواقع ضرب المثل‌هایی مثل شکست مقدمه پیروزی است برای بسیاری از ما آشنا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد به محض شکست خوردن دچار افسردگی،اضطراب و ناامیدی می شوند اما به نظر می رسد این احساسات اشتباه هستند و واقع شکست می تواند مقدمه پیروزی باشد.

این موضوع را نمی توان منکر شد که درس گرفتن از اشتباهات تا حد زیادی به اعتماد به نفس افراد مرتبط است. بر همین اساس است که بهتر است برای تقویت مهارت های صبر، عزت نفس و عدم اضطراب خود تمرین کنید. اما چرا شکست مقدمه ای بر پیروزی است و می توان از اشتباهات درس گرفت؟

_اشتباهات کمک می کنند تجربیات افراد افزایش یافته و یک اشتباه را دوبار تکرار نکنند.

_برخی اشتباهات باعث می شوند افراد ریسک های پرخطر را انجام ندهند. درواقع رفتاری نکنند که باعث بروز مشکلات جدی برای آنان شود.

_بی دقتی یکی از علل رایج اشتباه است، بنابراین وقتی یک بار به علت بی دقتی دچار مشکل می شوید احتمالا درس می گیرید که بار دیگر بر اثر بی دقتی این اشتباه را تکرار نکنید.

_وقتی یک بار اشتباه می کنید درواقع یک قدم به مسیر درست نزدیک تر می شوید و در نتیجه می توانید روی پیشرفت خود حسابی ویژه باز کنید.

_اشتباهات کمک می کنند توانایی تصمیم گیری خود را ارتقاء داده و یک گام به موفقیت نزدیک تر شوید.

_وقتی اشتباه می کنید درواقع در حال حل پازل پیشرفت هستید.

به طور کلی دقت کنید که یک مسیر اشتباه را میانبر زده و تکرار نکنید. افزون بر این سعی کنید از اشتباه خود عصبی نشده و به جای سرزنش و ملامت خود به مسیرهای جایگزین فکر کنید.