۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات:

٣٠استان متاثر از حوادث جوی

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 343636
٣٠استان متاثر از حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد: تا کنون به ٢٩٤٧١نفر امداد رسانی انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین گزارش حوادث جوی از ٤ لغایت ٦  فروردین تا ساعت  ٠٥:٣٠ صبح امروز گفت: ٣٠ استان (در استان البرز عملیات انجام نشده است) متاثر از این حادثه بوده‌اند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده گفت:١٩١ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی جزو مناطق امدادرسانی شده بوده‌اند. همچنین امدادرسانی به ٢٩٤٧١ نفر صورت گرفته و اسکان اضطراری مسافرین به ٢١٤٩٥ نفر رسیده و علاوه بر آن ٥ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سلیمی با اشاره به آمار فوتی‌ها گفت:  آمار فوتی‌ها ٢٠نفر (فارس: ١٨–کرمانشاه:١ –لرستان: ١) بوده است. همچنین تخلیه آب از منازل مسکونی برای ٣٢٣واحد، رهاسازی خودرو از برف برای ١٥٣ دستگاه توسط ٣٣٧تیم (١٣١٨ نفر) صورت گرفته است.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص دیگر امکانات به کار گرفته شده در این حادثه توضیح داد: ٧٥دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش، ٣ فروند قایق به کارگیری شده‌اند. ناگفته نماند ٢١٦ دستگاه چادر، ٣٢٦٧ تخته پتو، ٧١٧ تخته موکت، ١٥٥٧ کیلوگرم نایلون، ٥٢٠ بسته غذایی، ٦٧٠ بطری آب معدنی و تعداد زیادی کنسروجات، نان، خرما، برنج و بیسکویت میان حادثه‌دیدگان توزیع شد. امدادرسانی نیز کماکان ادامه داد.