۰ نفر

معاون وزیر عنوان کرد:

شرایط فوق بحرانی در خوزستان، لرستان و کهگیلویه

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۳۶
کد خبر: 343580
شرایط فوق بحرانی در خوزستان، لرستان و کهگیلویه

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: با توجه به حجم بارش‌ها شرایط در استان‌های خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد فوق بحرانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در ستاد خدمات سفر استان که همزمان با شورای هماهنگی مدیریت بحران وآئین معارفه شهردار اراک برگزار شد، در خصوص سفرهای نوروزی و سفرهای تابستانی بیان کرد: در بحث سفرهای بین استانی کشور در نوروز و تابستان با یک مشکل مهم مواجه هستیم که رفع آن امسال به عنوان محور کار مدنظر قرار گرفته است.

وی این مشکل را عدم توزیع سفرها دانست و گفت: سفرها عموماً بین چند استان و شهر محدود انجام می‌شود در حالی که ایران دارای هزار و ۲۷۹ شهر و ۳۷ هزار روستاست که هرکدام جاذبه و پتانسیل گردشگری خاص خود را دارند اما انتخاب مردم تنها به مقاصد گردشگری خاصی محدود شده و به حدود ۴۰۰ روستای شناخته شده منحصر شده است.

جمالی‌نژاد این نقیصه را حاصل عدم معرفی شهرها و روستاها بیان کرد و افزود: استان مرکزی و اراک ظرفیت‌های گردشگری خاص خود را دارد که باید به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود. این امر باید در قبال شهرهای کوچک و روستاها نیز انجام گیرد.

وی تصریح کرد: باید برای شهرهای مقصد گردشگری یک برند مطرح شود و نسبت به معرفی آنها تلاش شود. استان مرکزی هزار و ۱۲۸ روستا دارد که برندسازی در این حوزه می‌تواند جهت معرفی این نقاط، افزایش ضریب ماندگاری و توسعه گردشگری مؤثر باشد و این امر منوط به معرفی تمامی جاذبه‌هاست.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه به بارش‌ها و وضعیت برخی از استان‌های درگیر سیل اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی کشور شرایط دشواری است، از دو روز قبل از نوروز سفر به استان‌های درگیر سیل را آغاز کرده ام و شرایط در برخی از استان‌ها مانند خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد نیز فوق بحرانی است.

وی اظهار کرد: مسلماً برای مواجهه با این حوادث باید برنامه بلندمدت و میان مدت داشت اما در شرایط کنونی که فرصت زیادی وجود ندارد باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت داشت و اقدامات لازم مانند پاکسازی معابر و … انجام گیرد و در این راستا مجموعه وزارت کشور با تمام توان و تمام قد خدمات‌رسانی خواهد داشت.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه وزارت کشور در این روزها ۲۴ ساعته فعال است و اگر نیاز به بسیج امکانات باشد تمام قد اعلام آمادگی می‌کند، افزود: وزارت کشور در موضوع مدیریت وضعیت استان‌های مازندران و گلستان و دیگر شهرها تلاش بسیاری داشت و اگر حادثه‌ای بروز کند استان‌های همجوار نیز برای رفع چالش‌ها کمک‌رسانی خواهند داشت.

وی در خصوص معارفه شهردار اراک ضمن قدردانی از سرپرستی ۴ ماهه شالی‌بگ بیان کرد: فراز و نشیب و زمانی زیادی برای انتخاب شهردار اراک صرف شد اما جنس کار در شهرداری‌ها با دیگر دستگاه‌ها کاملاً متفاوت است.

شهرداری باشگاه سیاسی نیست / پاشنه آشیل توسعه شهرها بی اعتمادی مردم است

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید براینکه شهرداری یک باشگاه سیاسی نیست بلکه یک نهاد مقدس و خدمات‌رسانمحسوب می‌شود، گفت: برای توسعه یک شهر و جهش ویژه در اراک همدلی و رفاقت بین همه جناح‌ها باید محور کار قرار گیرد، در انتخاب شهردار اراک تخصص گرایی مدنظر قرار گرفته است و امید است که همدلی و صمیمیت بین شورای شهر و شهرداری نیز حاکم شود و برای جهش و تحول عظیم در اراک نیز باید رفاقت و جذب همه سلایق صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر خواهان توسعه شهر هستیم در کنار همدلی باید اعتماد مردم جلب شود، پاشنه آشیل توسعه شهرها بی اعتمادی مردم است و باید این دیوار بی اعتمادی روز به روز کمتر شود و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها جلب شود، در دهه ۶۰ امکانات و زیرساخت‌های زیادی در اختیار نبود، اما اعتماد مردم وجود داشت درحالی که امروز زیرساخت‌ها فراهم است، اما اعتماد کمتری از سوی مردم دریافت می‌شود که باید این اعتمادزایی صورت گیرد تا به جهشی مناسب در شهرها دست یابیم.