۰ نفر

هراز و کندوان باز شد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 313258
 هراز و کندوان باز شد

مسیرهای هراز و کندوان که به دنبال ترافیک سنگین و بارش برف و همچنین به منظور تخلیه بار ترافیکی شب گذشته بسته شده بود، امروز - چهارشنبه - باز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال سرد شدن هوا در برخی از استان های کشور بارش برف برخی از شهرستان های غرب مازندران بویژه راه های کوهستانی کندوان و هراز را شب گذشته سفید پوش کرد.

رئیس پلیس راه استان مازندران گفت: ترافیک در جاده های هراز و کندوان از عصر روز گذشته نیمه سنگین و سنگین بود که بارش برف نیز سبب کندی تردد و به تبع آن افزایش ترافیک شد.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: با توجه به بارش برف در مسیر کوهستانی هراز و ترافیک سنگین، برای تخلیه بار خودرویی از ساعت 12شب گذشته جاده هراز به مدت سه ساعت از سمت تهران بسته شد و اکنون تردد در دو مسیر رفت و برگشت این راه در حال انجام است.

وی گفت: اکنون ترافیک مسیر جنوب به شمال هراز نیمه سنگین و روان و در مسیر شمال به جنوب روان است.

رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به بارش برف در شب گذشته افزود: با تلاش نیروهای راهداری در مسیرهای کندوان و هراز تردد توقف خودروها بدون مشکل انجام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس نیز اظهار داشت: مسیر کندوان که از ساعت 23 شب گذشته از میدان کرج به سمت چالوس برای تخلیه بار ترافیکی بسته شده بود، ساعت 2 بامداد امروز باز شد.

مهدی صفایی افزود: این مسیر از سمت کرج به چالوس اکنون یک طرفه بوده و در محدوده های هزارچم، سیاه بیشه و پل زنگوله در مسیر جنوب به شمال ترافیک نیمه سنگین است.

مسوول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را ابری اعلام کرد و گفت: درجه حرارت این منطقه اکنون یک درجه سانتی گراد بالای صفر است.

کرمعلی اسدی افزود: در 24 ساعت آینده شاهد افزایش ابر همراه با بارندگی در منطقه خواهیم بود.

** محدودیت های ترافیکی

براساس اعلام پلیس راه، تردد وسایل نقلیه از ساعت 14 روز جمعه 18 آبان از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

علاوه بر این بر اساس اعلام پلیس راهور، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از مسیر کرج – چالوس (کندوان) و برعکس کماکان ممنوع است.

همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روز جمعه 18 آبان از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت 15 تا 24 همان روز با اعلام مأمورین پلیس راه در محل ، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) یک طرفه خواهد شد .

مازندران حدود 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد و سالانه 400 میلیون تردد خودرویی در جاده های انجام می شود.