۰ نفر

هشدار سردار جلالی:

با سازمانهایی که آمادگی قطع برق ندارند برخورد قضایی می‌شود

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 311708
با سازمانهایی که آمادگی قطع برق ندارند برخورد قضایی می‌شود

رئیس سازمان پدافندغیرعامل گفت: اگر علی رغم ابلاغ و تذکر قبلی، در نتیجه رزمایش امروز مشخص شود سازمان ها و ارگانهایی آمادگی لازم را (در زمان قطع ناگهانی برق و استفاده از مولدهای برق اضطراری) ندارند، با آنها به صورت قضایی برخورد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل در رزمایش ملی آمادگی برق اضطراری اظهار داشت: در جوامع پیشرفته برق به عنوان یک زیرساختِ مادر عمل می کند و نقش حیاتی برق در زندگی امروز ما، ضرورت توجه به آماده سازی شرایط و بسترهای مدیریت بحران در شرایط اضطراری را برای در دسترس بودن برق می رساند.

وی افزود: حادثه بهمن 95 در خوزستان که یک عامل طبیعی مثل گرد و خاک از نقطه ضعف شبکه برق استفاده کرده و موجب قطع برق شد، تجربه خوبی بود تا ببینیم اگه شبکه برق نقطه ضعفی داشته باشد، چطور دچار مشکل می شویم؛ همچنین باید تلاش شود که اگر به هر دلیلی با قطع برق مواجه شدیم، این قطعی در همان بخش برق بماند و به صورت آبشاری موجب بروز قطعی و نارسایی در دیگر بخش ها از جمله نظام توزیع آب، بخش ارتباطات، بخش تولید و ... نشود که در این زمینه تجهیز مراکز مهم و حساس به مولدهای برق اضطراری بسیار حائز اهمیت است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات، ابلاغیه ها و تذکرات متعدد قبلی، باید تمامی مراکز حیاتی و سازمان ها و ارگانهای مهم و حساس به مولدهای برق اضطراری مجهز شده باشند تا در زمان قطع ناگهانی برق، به سرعت مولدهای آنها وارد مدار شده و قطع برق شهری موجب توقف فعالیت آنها نشود.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل با اشاره به برگزاری رزمایش ملی آمادگی برق اضطراری گفت: گزارش های رزمایش امروز میزان آمادگی مراکز حساس و ارگانها و سازمانها را نشان می دهد و اگر علی رغم ابلاغ و تذکر قبلی، در نتیجه رزمایش امروز مشخص شود سازمان ها و ارگانهایی آمادگی لازم را (در زمان قطع ناگهانی برق و استفاده از مولدهای برق اضطراری) ندارند، با آنها به صورت قضایی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت نیاز اقدام به به‌روزآوری و بازنگری در دستورالعمل‌ها خواهیم کرد تا الزام آوری آمادگی سازمان و ارگانها را در شرایط اضطراری بهبود ببخشیم.