۰ نفر

ممنوعیت برگزاری آزمون از کتاب‌های آموزشی در مقطع ابتدایی

بازنشستگان می‌توانند یک سوم ساعات کاری تدریس کنند

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 300171
بازنشستگان می‌توانند یک سوم ساعات کاری تدریس کنند

مدیرکل مدارس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: من اعلام می‌کنم در دوره ابتدایی هیچگونه کتاب کمک درسی و آزمونی را نخواهیم ‌پذیرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، عباسعلی باقری (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران) درباره تامین نیروهای انسانی مورد نیاز مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: کمبود نیروی انسانی مدارس در تهران و برخی از جاها مثل استان البرز و استان تهران از همه جای کشور بیشتر است ولی معنی آن این نیست که ما نیروهای مورد نیاز را را تامین نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در برخی مواقع نیرو موظف و استخدام شده و بعد به سرکار می‌رود. در موارد دیگر ما می‌توانیم از بازنشستگان به صورت نیمه وقت یا کسانی که سی سال خدمت کرده‌اند، بخواهیم یک سال دیگر هم با ما همکاری کنند. در این میان به‌کارگیری نیروهای حق التدریسی را هم داریم.

باقری در پاسخ به این سوال که نحوه به‌کارگیری نیروهای بازنشسته به چه صورتی است و آیا با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در تضاد نیست، گفت: خیر، زیرا براساس تبصره 2 قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌توان از این افراد برای یک سوم ساعات کل استفاده کرد. به این ترتیب ما نیز می‌توانیم از این افراد بهره بگیریم به این شرط که تنها یک سوم از 44 ساعت را کار کنند و آنچه که در قانون منع به‌کارگیری عنوان شده منظور به‌کارگیری تمام وقت از بازنشستگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران تاکید کرد: با این گروه‌ها نیروی مورد نیاز مدارس را تامین می‌کنیم ولی ایده‌آل ما این است که نیروی استخدامی مناسب داشته باشیم. نیروی کلاس‌ها تامین می‌شوند اما امیدواریم درخصوص استخدام و انتقال به تهران در سال‌های بعد شاهد وضعیت بهتری باشیم.

باقری با اشاره به اینکه مدارس مقاطع ابتدایی نباید از آزمون‌ها و کتب آموزشی استفاده کنند، گفت: من اعلام می‌کنم در دوره ابتدایی هیچگونه کتاب کمک درسی و آزمونی را نخواهیم ‌پذیرفت. دانش‌آموزان ما خصوصا در مقطع ابتدایی نباید به هیچ وجه درگیر تست، آزمون، مسابقه درسی، کتاب کمک درسی و...شوند. در مدرسه دانش آموزان باید راه و روش زندگی کردن را تمرین کنند و از یادگیری‌ها لذت ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در پایان اظهار داشت: به تمامی مدیران مدارس ابتدایی و همه مسئولین مربوطه اعلام می‌کنم و به جد از آنها می‌خواهم که به این سمت حرکت کنند تا از اعمال آزمون‌ها و توزیع کتب کمک درسی در مقاطع ابتدایی جلوگیری به عمل آید.