۰ نفر

اف‌بی‌آی به دنبال «ملکه کلاهبردار» هالیوود

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۳۷
کد خبر: 296372
اف‌بی‌آی به دنبال «ملکه کلاهبردار» هالیوود

اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک تحقیقات خود را درباره کلاهبرداری که با معرفی خود به عنوان رئیس پیشین سونی پیکچرز صدها هزار دلار به‌ جیب زده، آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک تحقیقات خود را در مورد کلاهبرداری که به جرم جازدن خود بجای «امی پاسکال» رئیس پیشین سونی پیکچرز و چند زن دیگر هالیوودی، صدها هزار دلار به‌ جیب زده، آغاز کرد.

مقامات اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک تحقیقات خود را برای شناسایی هویت هنرمند تقلبی که خود را بجای مدیران و چهره‌های نامدار هالیوود جا زده و کلاهبرداری کرده آغاز کرده است.

این فرد که با عنوان «ملکه کلاهبردار» شناخته می‌شود صدها هزار دلار با جا زدن خود به جای شخصیت‌هایی همچون «اِمی پاسکال» رئیس پیشین سونی پیکچرز، «کاتلین کندی» تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» و «لسلی لینکا گلَتِر» کارگردان فیلم «وطن» به جیب زده است.

بنابر اطلاعات منابع مختلف، برخی شواهد حاکی از آن است که «ملکه» شاید یک مرد باشد که با تقلید صدای فوق حرفه‌ای، خود را خانم جا زده است.

اف بی‌آی و پلیس نیویورک بصورت موازی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند و اف‌بی‌آی همچنین در تمام قاره آمریکا، اروپا و آسیا نیز تحقیقات می‌کند. تحقیقات نشان داده که این فرد کلاهبردار همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و اخیرا دو مورد کلاهبرداری دیگر نیز گزارش شده و قربانیان جدید این کلاهبردار در حال افزایش هستند.

این کلاهبردار با استفاده از یک تیم کلاهبرداری ـ که احتمالا در اندونزی یا بریتانیا مستقر هستند ـ با جا زدن خود به عنوان مدیران ارشد هالیوودی بسیاری از عکاسان، بدلکارن و دیگر عوامل سینمایی را برای انجام پروژه‌های کذایی سینمایی ترغیب و مبالغی از آنها دریافت کرده است و به آنها قول بستن قراردادهای سنگین هالیوودی می‌دهند.

پس از گزارش مشروحی که هالیوود ریپورتر در یازدهم جولای در این مورد منتشر کرد، از دو زبان‌شناس خواسته شد تا به صداهای ضبط شده از این کلاهبردار گوش داده و آن‌ها را بررسی کنند. یافته‌های زبان‌شناسان نشان داد که صدای ضبط شده متعلق به یک یا دو زن است. و اینکه احتمالا یک زن آسیایی باشد.

کارول چاسکی زبان‌شناس در این مورد گفت: به نظر من هر دو صدا متعلق به یک زن است. روانی صحبت کننده در مکالمه انگلیسی و جزییاتی که در آن است نشان می‌دهد که «گوینده بومی» نیست که زبان مادری‌اش انگلیسی باشد. صدای دوم می‌تواند به انگلیسی آسیایی نزدیک باشد یا فیلیپینی. همچنین رگه‌هایی از لهجه بریتانیایی هم وجود دارد که شاید این فرد در کشوری که بریتانیایی در تحصیلات آن رایج باشد زندگی کرده، به ویژه قبل از دهه ۹۰ میلادی که انگلیسی با لهجه آمریکایی در مدارس آسیایی متداول‌تر بود و همچنین می‌تواند بدلیل زندگی کردن در بریتانیا باشد.