۰ نفر

محدودیت‌های استفاده از تاکسی هوایی در کشور رفع می‌شود

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 287882
محدودیت‌های استفاده از تاکسی هوایی در کشور رفع می‌شود

دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی با بیان این که متخصصان و مهندسان ایرانی توانمندی طراحی و ساخت تاکسی هوایی را دارند، از تفاهم با سازمان هواپیمایی برای رفع محدودیت‌های استفاده از تاکسی هوایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منوچهر منطقی در خصوص توانمندی ایران در خصوص ساخت تاکسی هوایی، اظهار کرد: هواپیماهای مسافربری به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه از آنها هواپیمای مسافربری زیر 20‌ نفر و یک گروه دیگر هم هواپیمای بالای 50‌ نفر هستند.

وی افزود: در زمینه هواپیماهای مسافربری زیر 20‌ نفر، اتفاقاً خیلی از گروه‌های مهندسی کار می‌کنند. آنها قادر هستند خود طراحی کنند و هواپیما بسازند.

به گفته منطقی، ما باید بازار این هواپیماها را توسعه دهیم. در بسیاری از مواقع، مانند بحث اورژانس یا جابه‌جایی‌های سبک، این هواپیماها می‌توانند با هزینه بسیار کم فعالیت کنند.

تفاهم با سازمان هواپیمایی برای رفع محدودیت‌های استفاده از تاکسی هوایی

بر اساس اعلام معاونت علمی، وی همچنین تصریح کرد: در ایران محدودیت‌هایی در خصوص استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد که برای رفع این مشکلات، با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم کرده‌ایم. اگر این تفاهم اجرایی شود، آنها می‌توانند به تعداد بیشتری پرواز کنند.