۰ نفر

بهره‌برداری از 550تخت و سه بیمارستان با همت بنیاد مستضعفان

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
کد خبر: 280875
بهره‌برداری از 550تخت و سه بیمارستان با همت بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان در ادامه حمایت از اقشار کم بضاعت و محروم و محرومیت زدایی از نقاط کم برخوردار ، سه بیمارستان در بخش های مختلف کشور را تا پایان مردادماه به بهره برداری می رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با احداث این سه بیمارستان مجهز در شهرهای اهواز ، آبادان  و شهرستان مراوه تپه استان گلستان توسط بنیاد علوی ، و اضافه شدن حدود 550 تخت بیمارستانی به امکانات بیمارستانی این شهرها ، امید می رود که مشکلات و نیازهای درمانی و پزشکی شهروندان این نقاط ، تا حدودی مرتفع شود.

بیمارستان  237 تختخوابی کودکان ابوذر با هزینه اجرای 1171 میلیارد ریال تا تیرماه وبیمارستان های  آیت ا... طالقانی آبادان و بیمارستان مراوه تپه هر کدام به ترتیب با 242 تخت و سرمایه گذاری 1350 میلیارد ریال و 64 تخت و سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال ، تا پایان مردادماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
اما اینها تنها اقدامات بنیاد در ارایه خدمت دربخش سلامت و پزشکی نقاط محروم نیستند  بلکه در ادامه این مسیر احداث مراکز سلامت شبانه‌روزی درجه‌ یک در 39 منطقه محروم شناسایی‌شده در سطح کشور با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با پیش‌بینی اعتباری بالغ ‌بر 88 میلیارد تومان در دستور کار این مجموعه قرار گرفته  که تا کنون در حدود 20 مرکز آن تکمیل و جهت بهره برداری تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.
برمبنای این گزارش ، با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی واقعی در حدود 90 درصد کل این مراکز، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان تابستان سال 97 کلیه مراکز مذکور تکمیل و تحویل بهره بردار خواهد شد. این مراکز از نوع اسکلت فولادی در متراژ 1040 مترمربع زیربنا برای مراکز یک طبقه و 1080 مترمربع زیربنا برای مراکز دو طبقه طراحی شده و دارای امکانات اورژانس ، تشخیصی ، کلینیکی ، اداری و اقامتی می باشند.
همچنین بنیاد علوی حمایت هایی را نیز به احداث برخی از مراکز درمانی در اقصی نقاط کشور داشته است که از مهمترین آنها می توان به کمک به احداث فاز اول بیمارستان 400 تخت خوابی درفول با مشارکت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی وستاد اجرایی فرمان حضرت امام رحمه الله علیه به مبلغ 260 میلیارد ریال و همچنین اجرای عملیات طرح توسعه بیمارستان ایران (مردم ) تهران با اعتبار حدود 70 میلیارد ریال ومرکز ابوعلی سینا شیراز : پرداخت مبلغ 115 میلیاردریال جهت خرید MRI ، مبلغ 43 میلیارد ریال جهت تجهیز واحداث سه واحد خانه پزشک به  بیمارستان شهرستان قلعه گنج کرمان و کمک به تجهیز بیمارستان شریعتی تهران با پرداخت مبلغ 15 میلیارد ریال و بیمارستان لقمان تهران با پرداخت مبلغ 15 میلیارد ریال و... اشاره کرد.