۰ نفر

افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 249113
افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در حال حاضر جوی پایدار در کشور حاکم است، گفت: دمای اکثر نقاط کشورمان در روزهای آتی افزایش می‌یابد؛ افزایش دما و پایداری هوا باعث باعث کاهش کیفیت هوا و پدیده غبار محلی در تهران، اصفهان و البرز می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی فعالی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود روز گذشته از شمال شرق کشور خارج شده است و در حال حاضر جوی نسبتا پایدار در غالب نقاط کشورمان وجود دارد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده آسمان اکثر نقاط کشورمان آفتابی پیش‌بینی می‌شود و روند تدریجی افزایش دما غالب نقاط به ویژه نیمه شمالی را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: فقط طی دور روز آینده توده هوای سرد به همراه کاهش محسوس دما در نقاطی از شمال شرق کشور باقی می‌ماند که رفته‌رفته روند افزایش دما به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه با بیان اینکه از عصر فردا، جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود، گفت: این جریانات شمالی فقط بر روی بخش‌های شرقی سواحل خزر یعنی استان‌های مازندران و گلستان اثر می‌گذارد و موجب بروز بارش‌های پراکنده باران و کاهش دما می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدیدی امشب و فردا بخش‌های شرقی و جنوب شرقی را در برمی‌گیرد که احتمال پدیده گردوخاک دور از ذهن نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روزهای گذشته به‌دلیل برودت هوا شاهد یخ زدگی معابر و جاده‌های کوهستانی بودیم، اظهار کرد: رفته رفته از برودت هوا و یخ زدگی معابر کاسته می‌شود و افزایش دما در نقاط مختلف پدید می‌آید.

به گفته نقشینه، طی سه روز آینده با وجود افزایش دما، احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر نیمه شمالی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی جوی پایدار در بخش‌های مرکزی و پایتخت پدید می‌آید، گفت: پایداری هوا و عدم وزش باد شدید باعث می‌شود که استانهای تهران، البرز و اصفهان با افزایش غبار و کاهش کیفت هوا مواجه شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور، همدان با 18 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 23 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به سه درجه بالای صفر رسید که رفته رفته روند افزایش دما ایجاد می‌شود.