۰ نفر

همکاری تهران و پکن در راستای حل بحران سوریه

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 248773
همکاری تهران و پکن در راستای حل بحران سوریه

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه چین در امور سوریه امروز در سوچی ضمن بررسی روند تحولات سوریه، بر ضرورت همکاری دو کشور در راستای پایان بخشیدن به بحران در این کشور و مبارزه موثر با تروریسم تاکید کردند.

به گزارشاقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «شیه شیائو یوان» نماینده ویژه چین در امور سوریه، امروز (سه‌شنبه) دهم بهمن ماه و در حاشیه نشست کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی با حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن بررسی روند تحولات سوریه و کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، بر ضرورت همکاری ایران و چین در راستای پایان بحران سوریه و مبارزه موثر با تروریسم تاکید کردند.

جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد کشورمان در روند آستانه امروز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست افتتاحیه کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی شرکت کرد.

کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه قرار بود امروز ساعت ساعت 10 صبح به وقت محلی با حضور بیش از یک هزار و 500 شخصیت سوری در سوچی روسیه آغاز شود که براساس اعلام روسیه این نشست به دلیل اختلاف بین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با روسیه و ترکیه به تاخیر افتاد و پس از دو ساعت و نیم برگزار شد و لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست افتتاحیه به ایراد سخنرانی پرداخت و از نقش ایران و ترکیه در راستای حل بحران سوریه قدردانی کرد.