۰ نفر

رئیس کمیسیون اروپا:

نیازی به بازنگری برجام وجود ندارد

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 242734
نیازی به بازنگری برجام وجود ندارد

رئیس‌کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان ضمن حمایت از توافق هسته‌ای با ایران گفت که نیازی نیست که این توافق مورد بررسی قرار گیرد.

 «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در جریان گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «تاگس شاو» اتهامات مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به اندازه کافی از معترضان در ایران جانبداری نکرده است را رد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وی گفت که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آزادی بیان در ایران حمایت کرده است. یونکر همچنین از گفت‌وگو میان طرفین برای حل مسایل دفاع کرد.

خبرنگار این روزنامه درباره توافق‌ هسته‌ای با ایران (برجام) که اروپا هم در دستیابی به آن نقش فراوانی داشته است هم از یونکر پرسید و این مسئله را مطرح کرد که آیا باید بار دیگر درباره آن مذاکره صورت گیرد؟

یونکر پاسخ داد: «خیر ما معتقدیم که این توافق باید همانطور که هست به طور کامل اجرا شود و از دید ما نیازی به بازنگری در توافق هسته‌ای نیست.»

رئیس کمیسیون اروپا در عین حال ضمن اشاره به مواردی مانند حقوق‌بشر و آزادی رسانه‌ها، از برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایران حمایت کرد و گفت که درباره این موارد باید با همکاران ایرانی صحبت شود.