۰ نفر

راهپیمایی با صلابت و باشکوه ۱۵دی

۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 242502
راهپیمایی با صلابت و باشکوه ۱۵دی

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه این روز‌ها بر کشور می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا در عرصه بین‌الملل است چرا که دنیای استکبار اخیراً دم به دم از ایران شکست خورده است. داعش دست‌پرورده خودشان بود، آن‌ها گفته بودند؛ آزادی موصل ۱۰تا ۲۰سال طول می‌کشد، اما به کمک ایران، این کار ۸ماه طول کشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه تهران با اشاره به آیه ۱۳۱ سوره نساء بیان‌کرد: سفارش به تقوا در فرهنگ همه انبیا بوده است و جامع‌ترین مضمون اخلاقی ما واژه تقوا است و ذیل واژه تقوا همه ابعاد اخلاقی اسلام را می‌توان بیان کرد.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق تقوا که بحث روز هم هست فرهنگ جهاد شهادت است، اهل تقوا با جهاد مانوس هستند و به ان افتخار می‌کنند و عاشق و بی قرار شهادت هستند.

آیت الله خاتمی پیرو حوادث روز گذشته خطاب به مردم گفت: آفرین به شما که با صلابت، هیبت و قدرت‌تان و با راهپیمایی باشکوه‌تان در مقابل فتنه‌گران ایستادید و نشان دادید که این انقلاب و نظام اسلامی به جان شما بسته است.

وی با بیان اینکه الحمدالله شما مردم بصیر، خود تحلیل‌گر هستید و عمق فتنه‌ها را می‌شناسید، اظهار داشت: در ارتباط با فتنه روز‌های اخیر به چند نکته اشاره می‌کنم که امیدوارم هم شما به آن عنایت داشته باشید و هم صداوسیما به این موارد بپردازد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آنچه این روز‌ها بر کشور می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا در عرصه بین‌الملل است چرا که دنیای استکبار اخیراً دم به دم از ایران شکست خورده است. داعش دست‌پرورده خودشان بود، آن‌ها گفته بودند؛ آزادی موصل ۱۰ تا ۲۰ سال طول می‌کشد، اما به کمک ایران، این کار ۸ ماه طول کشید.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: آن‌ها می‌خواستند اسرائیل جدیدی در منطقه درست کنند، ولی آن قدرتی که در این هدف ناکامشان گذاشت ایران بود. آن‌ها همچنین پول‌های زیادی خرج کردند تا عراق تحت سلطه‌شان باشد، اما نیست. آن‌ها پول‌های زیادی را نیز هزینه کردند تا سوریه به‌عنوان خط مقدم مقاومت در مقابل اسرائیل، شکست بخورد که اینگونه نشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: پول‌ها را عربستان داد و طراحی‌ها را آمریکا در دست داشت و نقشه این بود از اتاق فکر آمریکا در هرات و اربیل کم‌کم به ایران سلاح بیاورند و در بهمن‌ماه کار را تمام کنند، یکی از تفاله‌های طاغوت گفته بود ۲۲ بهمن ماه ما ایران هستیم.

وی تصریح کرد: من به این تفاله و تفاله‌های دیگر می‌گویم تا ابد جایتان در ایران نیست اگر روزی وارد شوید در اولین قدم، قلم پایتان را می‌شکنیم و بعد چوبه دار را برایتان آماده می‌کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر تصریح کرد: شروع اغتشاشات از اعتراضات بود، اعتراضاتی که اصلش به حق بود، مالباخته‌ها بودند و می‌گفتند این مؤسسات مالی یا مجوز داشته یا نداشته‌اند؛ اگر داشته‌اند و شما ضامن بودید لذا باید پولمان را بدهید که گفته می‌شود ۹۸ درصد این مطالبات پرداخت شده است. اما اگر این مؤسسات مجوز نداشته‌اند چرا ۳ تا ۵ سال است که این‌ها پیش رویتان کار می‌کنند و شما کرکره‌شان را پایین نکشیده‌اید، این اعتراض نابحق نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: مردم می‌گویند «مرگ بر گرانی» ما هم می‌گوییم «مرگ بر گرانی»، کیست که از گرانی خوشش بیاید؟ تا اینجای کار کسی نگفته این مطالبات نابحق است و اصل ۲۷ قانون اساسی هم بر تشکیل راهپیمایی بدون حمل سلاح که مخل امنیت عمومی نباشد با داشتن مجوز مشکلی ندارد، البته نباید در این شلوغی‌ها حق گم شود.

وی تصریح کرد: به صراحت می‌گویم روحانیت نیز همراه با حق و کارگران و کسانی است که مشکل معیشتی دارند؛ مراجع از جمله آیت‌الله نوری نیز اخیراً به صراحت گفته‌اند حق مردم را بدهند؛ لذا آغاز کار از اینجا شروع شد.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: من خواهش می‌کنم در این رابطه افراد بازی جناحی نکنند، اینکه می‌گویند: «مردم آزادی می‌خواهند و صدایشان شنیده شود» صدایی که به نیابت از نتانیاهو برمی‌خیزد، این صدای ملت نیست بلکه صدای بیگانه است و ملت این صدا را خفه می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: لکن ضد انقلاب سوار بر این موج شد و آتش‌دیده‌های انقلاب سوار بر این موج شدند، اما معترضان، مالباختگان و کسانی که مشکل داشتند، به نماز جمعه و راهپیمایی ۹ دی می‌رفتند، راه خود را از این افراد جدا کردند.

وی تأکید کرد: توطئه‌گران با آن همه بسیج رسانه‌ای بسیار کم توانستند آنچه می‌خواهند را بگویند و مطرح کنند و این نشان‌دهنده بدبختی ترامپ و رئیس جمهور فرانسه است که با حضور تعداد محدودی از ارازل اوباش در خیابان‌ها ذوق‌زده شدند آن‌ها آموزش‌دیده‌های غرب بودند که آمده بودند کشته به جای بگذارند و فتنه بیافرینند.

آیت الله خاتمی افزود: این فتنه‌گران، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج) را کشتند و به هرجا که نشانه دین داشت مانند دفاتر و خانه‌های برخی ائمه جمعه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای حل اختلاف ریختند و غارت‌گری کردند، این‌ها کار معترضان نبود بلکه کار ضدانقلاب بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ۳ فتنه سال‌های ۷۸، ۸۸ و نیز فتنه اخیر گفت: تقریباً در دو دهه اخیر انقلاب، ۳ فتنه داشته‌ایم که ۳ تشابه و یک تفاوت دارند. یکی از شباهت‌های این ۳ فتنه در این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی جلودار این حرکت‌ها بوده‌اند و گروهک‌های منفور ملت مانند سلطنت‌طلبان که پرونده سیاهی از غارتگری، جنایت، شکنجه و مبارزه با دین و امثال آن را دارند که این روز‌ها امیدوار شده بودند، اما «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» آرزوی آمدن به ایران را به گور خواهند برد، در راه‌اندازی و هدایت آن دست داشتند.

وی با بیان اینکه اخیراً نیز عربستان در حمایت از اغتشاشگران با آمریکا و رژیم صهیونیستی مسابقه گذاشته است، تصریح کرد:، اما درباره دومین شباهت می‌توان گفت: آنان به نام ملت، به ملت خیانت کردند. چرا که دست به غارت و توهین به مقدسات و اهانت به عزاداران سیدالشهدا کردند.

آیت الله خاتمی در خصوص سومین شباهت این ۳ فتنه نیز گفت: سومین شباهت در اقلیت بودن آن‌ها است. چرا که بسیار ناچیزند و با وقاحت زبان و خواسته خود را زبان ملت جا می‌زنند، اما فرق این ۳ فتنه در این بود که در فتنه اخیر آن‌ها خیلی زود دست خود را رو کردند و چهره ضداسلامی و ایرانی‌شان را با آتش زدن پرچم ایران که نماد عزت، غیرت و عظمت ملت بوده و مزین به کلمه مبارک الله اکبر است را با کمال وقاحت آتش زدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نیروی انتظامی بشارت داد این جنایتکار اهانت‌کننده به پرچم مقدس کشور را دستگیر کردند، او مستحق اشد مجازات است. بحمدالله «عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد» همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و حتی آنان که چندان علاقه‌ای به دین نداشتند این جنایت را محکوم کردند.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: همگی مشاهده کردید که در اتفاقات اخیر فضای مجازی آتش‌بیار معرکه بود و دم‌به دم اطلاع می‌داد کجا‌ها شلوغ است و چه شعار‌هایی می‌دهند؛ شما دیدید وقتی فضای مجازی محدود و بسته شد، فتنه فروکش کرد لذا اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است مفهومش این است که این توپخانه را از کار بیندازید.

آیت الله خاتمی با اشاره به این اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه «به‌جای لجنزار متعفنی که تلگرام است، فضای مجازی سالم در دسترس جامعه قرار گیرد تا امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کند» گفت: نگویید موقتاً تلگرام را قطع کردیم و دوباره وصل می‌کنیم، این شیاطین اگر برگردند دوباره همان آش و همان کاسه می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: فضای مجازی یک ظرفیت است که می‌تواند فرصت یا بحران باشد، دیدید درکشور ما بحران شد، حرف ما این است فضای مجازی داشته باشید، ولی سرور آن در داخل کشور باشد و خودتان آن را مدیریت کنید. روسیه و چین هم فضای مجازی دارند و خودشان این فضا را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: چرا اینترنت ملی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند آن را بیاورید و استفاده کنید را به‌کار نمی‌گیرید؟ یقین می‌دانم همه امکاناتش فراهم است.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: نگویید ما با فضای مجازی مخالف هستیم، ما با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد، مخالف نیستیم، ولی با فضای مجازی که کلیدش دست آمریکا باشد، ملت مخالف است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: شما را به خدا به هشدار امام علی (ع) در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه گوش دهید چرا که رهبر معظم انقلاب می‌گوید فضای مجازی قتلگاه دین و اخلاق جوانان شده است، شما را به خدا به داد برسید.

وی با تشکر از وزیر ارتباطات گفت: از ایشان به‌خاطر مدیریت این عرصه قدردانی می‌کنم، همچنین از اقدام ایشان در مسدود کردن یکی از کانال‌های ضد انقلاب که بنزین و نفت در اغتشاشات می‌ریخت، تشکر می‌کنم.

آیت الله خاتمی هشدار داد: اگر بار دیگر فضای مجازی را باز کنند و اغتشاشات شود پیش خدا و مردم جوابی نخواهند داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: از همه نیرو‌های مسلح تشکر می‌کنم، نیروی انتظامی در این چند روز افتخار آفرید و در همه شهر‌ها با رأفت، عدالت و صلابت به میدان آمد همچنین از سپاه، وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) که شهید دادند نیز تشکر می‌کنم. ما به این بازو‌های توانمند ملت افتخار می‌کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: حضور حماسی شما مردم هم این‌بار، کارساز بود. مردم در همه شهر‌ها به پا خواستند و یک راهپیمایی خودجوش به راه انداختند و بصیرتی که مقام معظم رهبری می‌گوید، همین است که وقتی دشمن را شناختیم، به صحنه بیاییم.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: از دستگاه قضایی انتظار داریم با فریب‌خورده‌ها با رحمت، برادری و رأفت برخورد کند، آن‌ها گول خورده‌اند، اما با آن‌هایی که معاندانه وارد شدند و بر موضعشان هستند و آمریکایی‌اند، رحم نکنید. معنای رحم نکنید این است که یک مجازاتی که برایشان عبرت‌اموز باشد مانند همان مجازاتی که امام علی (ع) در خطبه ۱۰ نهج البلاغه گفته‌اند، برخورد کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: این انقلاب خدایی است و نظام ما الهی است، حمایت خدا با این انقلاب است؛ اگر بخواهیم فهرستی از توطئه‌های خنثی‌شده دشمنان را بگوییم ۱ ساعت طول می‌کشد، خدا خیلی به این انقلاب رحم کرده است. چراغ راه در مقابل فتنه‌ها، ولایت است.