۰ نفر

رییس هیات مدیره برند درسا:

چرم درسا با چرم ایتالیا در حال رقابت است

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱
کد خبر: 230082
چرم درسا با چرم ایتالیا در حال رقابت است

«با ایتالیا هم رقابت می‌کنیم» این را رییس هیات مدیره برندی می‌گوید که کمتر از یک هفته پیش از اولین محصولشان با لایسنس سواروسکی، رونمایی شد.

1R2A9051

 روزهای ناخوش پایان دهه 80 و اوایل دهه 90 برای تولیدکنندگان ایرانی هرچند به سختی به پایان رسیده است اما در همین سال‌ها،برخی تولیدکنندگان با توسعه محصولاتشان کاری کرده‌اند که برندهای اروپایی به آنها پیشنهاد همکاری مشترک داده‌اند و حالا کریستال‌های سواروسکی بر روی چرم درسا خوش می‌درخشند تا به امیدی برای همه تولیدکنندگان تبدیل شود.دراین صورت، شرایطی فراهم خواهد شد تا برند درسا بتواند نبض بازار جهانی را در دست بگیرد و افتخاری دیگر را برای ایران، رقم بزند. اما در این میان بازار چرم چگونه است و چه روزهایی را پشت سر گذاشته است و این روزها در کدام مرحله از پیشرفت، قرار دارد. امیرکاظم نورمحمدی رییس هیات مدیره برند درسا در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است. وی به میزان واردات، در حوزه چرم اشاره کرد و گفت:«واردات در زمینه چرم همواره وجود داشته و الان هم ادامه دارد. اما من اعتقاد ندارم که باید با بستن درها، مشتری را محکوم به خرید کالای ایرانی کنیم. باید بتوانیم آنقدر سطح کیفیت محصولاتمان را بالا ببریم که برندهای خارجی اصلا نتوانند وارد عرصه شوند. به عنوان مثال برندهای اروپایی در زمینه پوشاک، حرفی برای گفتن در ترکیه ندارند چراکه تولیدکنندگان این کشور با ارتقا کیفیت محصولاتشان، بازاری برای اروپایی‌ها باقی نگذاشته‌اند، به همین جهت من فکر می‌کنم که باید بیشتر در این زمینه کار کنیم.»

وی بر ضرورت قدرت گرفتن بازار داخلی تاکید و تصریح کرد:« ترکیه در حال حاضر، بزرگترین وارد کننده پارچه جین دنیا است و در عین حال بزرگترین صادرکننده جین هم هست. پس نمی‌توانیم جلوی واردات را بگیریم اما باید حوزه چرم را از لحاظ کیفیت بهبود بخشیم تا به سطحی برسیم که واردکنندگان بدانند بازار اشباع شده است و قدرت این بازار بر صنایع داخلی متمرکزاست».

نورمحمدی به برخی از نگرانی‌ها در مورد واردات چرم به کشور اشاره کرد و گفت:«امکانات اولیه جهت تولید چرم در ایران وجود دارد و اگر بتوانیم از این امکانات به نحو احسن بهره‌مند شویم از هر جای دنیا هم که چرم وارد ایران شود، دیگر نگرانی وجود ندارد.»

رییس هیات مدیره برند چرم درسا در ارتباط با کیفیت محصولات برند درسا گفت:«چندی پیش شایعه شده بود که درسا چرم‌هایش را از آن سوی مرزها وارد می‌کند اما من تاکید می‌کنم که تولید چرم درسا صد در صد ایرانی است و سال‌های سال برای رسیدن به این نقطه زحمت کشیده شده است. باید تاکید کنم که ما امروز به استانداردی رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم حتی با چرم‌های ایتالیایی هم رقابت می‌کنیم و این افتخاری است که به واسطه سال‌ها کوشش به دست آمده است.»

وی در پایان تصریح کرد:« امروز هم هیچ نگرانی نداریم چراکه به تکنولوژی لازم دست پیدا کرده‌ایم و بومی‌سازی را انجام داده‌ایم و با سرعت بیشتر و قیمت بهتر در حال ارائه محصول هستیم. امیدوار هستیم که در آینده نزدیک در مورد مواد اولیه سایر کالاها نیز بومی‌سازی لازم صورت بگیرد تا نگاه به خارج از کشور از بین برود.»