۰ نفر

حجت‌الاسلام صدیقی:

همراهی پوتین با ایران موجب عصبانیت آمریکا شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 220684
همراهی پوتین با ایران موجب عصبانیت آمریکا شد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: سخنان رئیس‌جمهور آمریکا از زبان یک آدم سبک‌مغز و فریب‌کار بیان شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران، گفت: سخنان رئیس‌جمهور آمریکا بسیار سخیف و از زبان یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغ‌گو و فریب‌کار بیان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه مطالبی که رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران به زبان آورد، فریبکارانه و دروغ بود، افزود: این اظهارات تند و فریبکارانه و حاوی دروغ‌های آشکار رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده مطالبی است که مقام معظم رهبری هم فرمودند و نشانه عصبانیت، درماندگی و سبک‌مغزی اوست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سؤال که چرا آمریکا عصبانی است و چرا رئیس‌جمهور سبک‌مغز آمریکا کارش به اینجا رسیده که این طور پرخاشگر، تند و عصبی صحبت ‌می‌کند؟ تصریح کرد: امور زیادی دلیل بر شکست و درماندگی آنهاست، امروز محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا محبوبیتش کمتر از 40 درصد و حدود 36 درصد است که نسبت به ادوار گذشته بی‌سابقه است؛ کسی که از دورن پشتوانه ندارد، عصبی می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها سبب عصبانیت دولت‌های آمریکا شده است، آنها در پی تشکیل دهکده جهانی بودند، اما از جایی که فکر نمی‌کردند، خداوند متعال نیروی خودش را با امام(ره) ظاهر کرد، آنچه را که فکر نمی‌کردند، واقع شد؛ اینها فکر می‌کردند که دین، زندگی‌ساز نیست و نمی‌تواند ظلم‌ستیز باشد، اما دیدند که مرد روشن‌گری آمد و دین را به صحنه زندگی مردم آورد و افسانه لیبرال‌دموکراسی را باطل کرد، دنیای شرق و غرب دست به دست هم دادند که با این نیروی دینی تازه‌متولد شده دست و پنجه نرم کنند و او را را در نطفه خفه کنند، اما تاکنون نتوانستند.

وی با بیان اینکه دشمنان در سال‌های ابتدایی انقلاب از طریق عوامل نفوذی سعی در براندازی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: این نفوذی‌ها مانند دولت موقت و بنی‌صدر بودند که ولایت‌فقیه را قبول نداشتند، اما دیدند که با این نفوذی‌ها هم این نور خاموش نمی‌شود و دل‌ها را مجذوب خودش کرده است، این انقلاب ایران نیست، بلکه انقلاب مستضعفان به رهبری ایران است.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: دشمنان جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه کشور به پا کردند، اما برای ما افتخار و برای دشمن بلا شد و با محاسبات علمی هم نتوانستند آن را حل و فصل کنند، می‌خواستند امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، اینها همه تاکتیک‌ها و روش‌های جامعه‌شناسی را در اتاق‌های فکرشان طراحی و به‌کار گرفتند، اما نتیجه‌ای نداد.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: امروز عراق همسایه ما نه، بلکه خودِ ماست، امسال در اربعین شکست دشمنان را خواهید دید، دولت عراق در کنار ما علیه داعش با دشمنان می‌جگند؛ دشمنان می‌گفتند تا چند روز دیگر بشار اسد رفتنی است، اما هم عراق آزاد و بشاراسد هم ماندنی شد.

وی با تأکید بر اینکه حزب‌الله لبنان از معجزات انقلاب ماست و انشاء‌الله فانی‌کننده اسرائیل خواهد بود، خاطرنشان کرد: نعمت ولایت در کشور ما معجزه‌گر است؛ رهبر روسیه در جنگ با داعش در کنار ما قرار گرفته که موجب سرافکندگی و عصبانیت آمریکاست.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: مردم ما همواره زیر پرچم ولایت حضور دارند که این باعث افتخار ماست.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه زندانیان آمریکا بیشترین نرخ را به خودشان اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: رژیم مغرور صهیونیستی و توخالی روز به روز دارد آب می‌شود، اما اسلام ما قدرت لایزال اخلاقی و معنوی را در دنیا به دست گرفته تا به دست امام زمان (عج) تحویل شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، گفت:  از مسئولین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و نیز مسئولین حوزه‌های علمیه تقاضا می‌کنم که این نسل را با امام حسین(ع) و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس چشمه جوشان است که پایانی ندارد، اظهار داشت: روحیه انقلابی، شهادت‌طلبی و کار کردن بی توقع، ولایت‌مداری را گسترش دهید، زمان این‌ها پایان نیافته است، همه شهدای ما نماد، نمود و حقیقت امام حسین(ع) بودند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: امروز مردم عزیز و جوانان ما امثال شهید حججی‌ها و نامه‌نویسان به امام خامنه‌ای، عطش خودشان را برای حضور در جبهه‌ها اعلام می‌کنند و کم هم نیستند.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: نظام سلطه و استکبار همان بنی‌امیه زمان هستند و هرکس با آنها کنار بیاید، بدانید که نه دنیا دارد و نه آخرت،  امروز سرداران وسپاهیان ما در این هفته دفاع مقدس اگر جانباز و شهید شدند و با همه ایثارها و مجاهدت‌ها، اگر سهمی در پست‌ها ندارند، نه تنها پشیمان نشدند، بلکه می‌گویند که ما کم گذاشتیم.