۰ نفر

نگاهی به قانون در آستانه چهارشنبه‌سوری

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 182331
نگاهی به قانون در آستانه چهارشنبه‌سوری

دادستانی سمنان در اطلاعیه‌ای، نگاه قانونگذار به مجرمین چهارشنبه آخر سال را یادآور شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دادستانی عمومی و انقلاب سمنان در راستای حفظ نظم و آسایش عمومی در ایام پایانی سال و حلول بهار طبیعت و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و غیر قابل جبران احتمالی، موارد مذکور را به متمردین از قانون هشدار داد و از شهروندان وظیفه شناس تقاضا می‌کند که اطلاعات مربوط به افراد متخلف و مکان های توزیع مواد منفجره و محترقه را به مراکز پلیس اطلاع داده و در تامین امنیت مطلوب شهر اخلاق، خادمین خود در دستگاه قضایی را یاری کنند.

1. خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و  مواد محترقه جرم است و مرتکبین مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، مجازات خواهند شد.

2. استفاده از مواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی، اخلال در نظم و آسایش عمومی محسوب و برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی مستوجب حبس از 3 ماه تا 1 سال و تا 74 ضربه شلاق است.

3. چنانچه بر اثر استفاده از مواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی برای اطفال و زنان مزاحمت ایجاد شود، مرتکبین مطابق ماده 619 قانون مجازات اسلامی به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

4. آتش زدن اموال متعلق به دیگران به وسیله مواد منفجره طبق ماده 678 قانون مجازات اسلامی 2 تا 5 سال حبس دارد.

5. چنانچه استفاده از مواد منفجره و محترقه موجب ایراد صدمات بدنی و جانی به دیگران شود مرتکب، حسب مورد به قصاص یا دیه محکوم خواهد شد.