۰ نفر

تاکسی ها به اسنپ و تپسی می‌پیوندند

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۷:۲۹
کد خبر: 176463
تاکسی ها به اسنپ و تپسی می‌پیوندند

اعلام آمادگی اسنپ و تپسی برای بکارگیری تاکسی‌ها، حواشی تغییر کاربری منزل مسکونی همسر سرخو، برنامه شورا و شهرداری برای حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آینده، اقدامات شهرداری برای حمل‌ونقل پاک و پیگیری و مطالبات شهرداری از دولت توسط چمران و قالیباف از مهم‌ترین موضوعاتی بود که رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه خودرو درباره آن حرف زد.

در یکی، دوماه گذشته شرکت‌های مسافربری آنلاین بارها به صدر خبرهای رسانه‌ای آمده‌اند. مدیرعامل تاکسیرانی با فعالیت این آژانس‌ها مخالفت کرده اما وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی از فعالیت این شرکت‌ها دفاع کرد. بعد هم خبرهایی ازسوی صنف رایانه‌داران به نقل از اتاق بازرگانی ایران درباره پلمپ اسنپ و تپسی آمد، خبرهایی که البته به فاصله چند ساعت ازسوی روابط عمومی اتاق تکذیب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند ، حالا محسن سرخو درباره آژانس‌های آنلاین ازجلب رضایت شهروندان صحبت می‌کند که شرط موافقت با ادامه فعالیت این شرکت‌هاست: «رضایت مردم برای ما بسیار مهم است، مخالفتی با فعالیت آنها نداریم اما این شرکت‌ها باید موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند و برهمین اساس، جلساتی را با مسئولان این دوشرکت برگزار کرده‌ایم که درمورد نحوه جذب رانندگان، نوع خودرو، خدمات و سرویس ارایه‌شده و... با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر بپردازیم.» او از اعلام آمادگی این دوشرکت برای جذب تدریجی تاکسی‌ها خبر می‌دهد تا درکنار دیگر خودروها از تاکسی‌ها هم استفاده شود: «یکی از این شرکت‌ها ٢٠‌هزار و دیگری ١٠‌هزار خودروی شخصی را به کار گرفته است که اگر رانندگان تاکسی مایل به فعالیت درقالب این دوشرکت باشند، می‌توانند به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.»

در یکی، دوماه گذشته بعضی معتقد بودند که باید فعالیت این شرکت زیر نظر شهرداری یا تاکسیرانی شکل بگیرد اما سرخو این موضوع را قبول ندارد: «البته باید سازوکاری باشد تا موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند. استفاده از تاکسی‌ها در ناوگان‌شان رانندگان تاکسی را ترغیب به استفاده از تاکسی‌های مدرن‌تر می‌کند.» او در این‌باره  هم می‌گوید: «وقتی تاکسی‌ها زیرمجموعه اپلیکیشن‌ها شوند، تقویت خواهند شد، چون درآمدشان بیشتر و مصرف سوخت‌شان کمتر می‌شود و ازسوی دیگر، موجبات آسایش مردم را فراهم می‌کند. این نحوه خدمات‌دهی به‌طور قطع باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران می‌شود، چون آژانس‌ها وقتی مسافر می‌برند، در راه بازگشت مسافر سوار نمی‌کنند اما آژانس‌های موبایلی در راه بازگشت هم مسافر می‌برند.»

کذب‌بودن ادعاها درباره ملک همسرم برای بازپرس محرز شد

ماجرای تغییر کاربری و تخلف خانه همسر این عضو شورای شهر از روزهای پایانی امسال دریک خبرگزاری اصولگرا به جریان افتاده است؛ موضوعی که درجلسه جنجالی هفته گذشته شورا هم باعث درگیری میان پیرهادی، عضو هیأت‌رئیسه و محسن سرخو، رئیس کمیته حمل‌ونقل شورا شد. حالا سرخو می‌گوید که ماجرای تغییر کاربری این خانه به‌ سال ٨٣ تا ٨٨ بر‌می‌گردد که قبل از ورود او به شورا بوده است: «هیچ دخل و تصرفی دراین موضوع نداشته‌ام.

در آن زمان شهرداری به همه سازندگان مجوز بارگذاری ٦٠‌درصد سطح اشغال به اضافه ٢متر را صادر کرده، اما به همسر بنده و ملک مذکور اجازه سطح اشتغال ٥٦‌درصد را داده است، چون بخشی از ساخت تراکم را طلبکار بودند و تأمین پارکینگ نیز درطبقات منفی صورت‌گرفته طبقه همکف، مسکونی شد و حتی شهرداری درآن زمان ٥٠٣‌میلیون تومان جریمه نوشت که دقیقا سه روز بعد از تشکیل شورای شهر، قبض نهایی برای ما ارسال شد که نه‌تنها مبلغ کم نشد، بلکه مبلغ به ٥٢٠‌میلیون تومان افزایش یافت و این از برکات عضویت بنده در شوراست که نه‌تنها یک ریال مبلغ جریمه کم نشد، بلکه چندین‌ میلیون تومان هم اضافه شد.» البته همسر این عضو شورا به دلیل افترا از آن خبرگزاری شکایتی را مطرح کرده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل هم می‌گوید: «حکم دادگاه و حکم جلب که برعلیه مدیرعامل خبرگزاری صادر شد، متوجه می‌شوند که خبر کذبی در خبرگزاری‌شان درج شده است. جالب است بدانید که پرونده از مرحله بازپرسی عبور کرده و کذب‌بودن ادعاهای این خبرگزاری برای بازپرس هم محرز شده و پرونده را به دادگاه ارجاع داده‌اند و امیدواریم با عدالتی که در قوه‌قضائیه است، رأی نهایی صادر شود.» به گفته سرخو، همواره این بگم بگم‌ها وجود داشته است: «منتظریم که درمورد همسران و نوامیس مردم از این موضوعات راه بیندازند.» او درباره ملک تغییر کاربری داده شده، توضیح دیگری هم داشت: «دراین ملک با تغییر کاربری مدرسه نمونه اسلامی دایر کردند، اما چون ضررده بود، ٧٠‌درصد حقوق‌مان را درحساب مدرسه واریز می‌کردیم که حق‌التدریس‌ها را پرداخت کنند. انتظارم این بود که خبرگزاری مذکور درجلسات بازپرسی حداقل از همسرم که زنی متدین و انقلابی است، عذرخواهی کند و حتی همسر بنده هم عنوان کرد که به دنبال شکایت نیست و تنها با درج عذرخواهی و جوابیه، شکایت را پس می‌گیرد اما این اتفاق هم نیفتاد.»

حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آینده

گره‌های ترافیکی پایتخت که درپاییز امسال به‌طور غیرطبیعی افزایش یافته بود، یکی دیگر از مواردی بود که دراین جلسه مطرح شد. آنطور که رئیس کمیته حمل‌ونقل شورا می‌گوید، ورودی بسیاری از بزرگراه‌ها همچون چمران، رسالت، مدرس و... گره‌های ترافیکی دارد که موجب افزایش طول ترافیک و نارضایتی مردم شده است: «از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خواسته‌ایم که تیم‌های مطالعاتی دانشگاهی را برای پیداکردن راهکار مشخص حل این گره‌های ترافیکی به کار گیرد تا تصمیمات نهایی درخصوص رفع این گره‌ها تا‌ سال آتی اتخاذ شود.»

او درباره سرانجام پرونده واگذاری املاک درشهرداری تهران هم معتقد است که باید بررسی شود که آیا شهرداری اجازه این واگذاری را داشته یا خیر: «به همین دلیل تذکری را به شهردار ارایه کردم اما پاسخ او دقیق نبود و مرا به یک جزوه ارجاع داد و چون پاسخ قانع‌کننده نبود، این مسأله به طرح سوال یا تذکر مجدد می‌انجامد. فردی که املاک را به صورت خلاف دریافت کرده، همین که پس دهد، کافیست، اما اگر کسی املاک را به صورت خلاف واگذار کرده، پس‌دادن موجب رفع خطا نمی‌شود و باید این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.»

تکالیف قانونی شهرداری برای استفاده از خودروی پاک

شهرداری براساس تکلیف‌های برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران موظف شده است تا در حمل‌ونقل خود از خودروهای پاک و برقی استفاده کند. حالا براساس همین تکلیف قانونی روز سه‌شنبه نمایشگاه خودرو کلید خواهد خورد، درحالی که یک سالن به خودروی پاک اختصاص داده شده است. سرخو البته دربرابر این انتقادات که با وجود تبلیغات دو، سه‌ساله هنوز هم هیچ آثاری از خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی درخیابان‌های تهران دیده نمی شود، توضیح داد: «نباید شهرداری مردم را مکلف کند که تنها از یک خودرو یا موتور استفاده کنند، بلکه پیک‌های موتوری، اداره‌جات به مانند اداره پست و... باید براساس نوع نیازشان محصول را انتخاب کنند. به گفته این عضو شورای شهر، تکمیل متروی اسلامشهر منتظر اعتبار دولتی است و احتمالا تا پایان ‌سال هم مترو به فرودگاه امام خمینی می‌رسد.