۰ نفر

افزایش کارتن خوابی و اعتیاد زنان در تهران

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۳۴
کد خبر: 158631
افزایش کارتن خوابی و اعتیاد زنان در تهران

نشست«زنان و زندگی روزمره»روز دوشنبه با حضور علاقه مندان به مسائل اجتماعی زنان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

دراین نشست که با همکاری انجمن جامعه شناسی برگزار شد، شماری از مؤسسان انجمن‌های مردم نهاد کشور درخصوص نقش انجمن‌های غیر دولتی در شناسایی توانمندی‌ها، تهدید و آسیب‌های زنان به سخنرانی پرداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، لیلا ارشد، مؤسس خانه خورشید در این نشست با تأکید بر اینکه امنیت نداشتن مهم‌ترین مشکلی است که افراد ساکن منطقه دروازه غار دارند، گفت: افراد بومی این منطقه اغلب به خاطر اینکه نمی‌توانند خانه‌های خود را به قیمت مناسبی بفروشند مجبور هستند در این منطقه بمانند که این مسأله باعث طرد آنها از سوی برخی از اقوام و خویشان شان می‌شود.

مؤسس خانه خورشید، بیان کرد:جای خالی شورای عالی کودک در کشور بسیار محسوس است. چراکه برای پیشگیری از بروز این آسیب‌ها ابتدا باید به سراغ نسل کودک و نوجوان رفت و برای آنها برنامه‌های آموزشی مناسب اجرا کرد. سارا چرتابیان، در ادامه این برنامه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: فراخوان‌های زیادی برای حمایت از افراد آسیب دیده در فضای مجازی شکل می‌گیرد اما باید توجه کرد که چقدر از فعالیت‌های آنها تبدیل به کنش می‌شود.مدیر عامل جمعیت مردم نهاد «باور»افزود: در سال 86 تصور می‌کردیم با تهیه یک وعده غذای گرم می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد اما به مرور زمان متوجه شدیم این اقدام باعث افزایش گداپروری و بی‌مسئولیتی در جامعه می‌شود. بنابراین روش مرکزمان را برای کمک به افراد آسیب دیده تغییر دادیم.

کاهش سن تن فروشی

خسرو منصوریان، آخرین سخنران این نشست بود.او با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد، سن تن فروشی در ایران بسیار کاهش یافته است، گفت: بسیاری از زنان از چگونگی انتقال بیماری ایدزبی اطلاع هستند که این موضوع نگران‌کننده است.

مؤسس انجمن حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی با تأکید بر اینکه تا چند سال پیش عنوانی به نام زن کارتن خواب در کشور وجود نداشت، بیان کرد: در میدان شوش با 60 هزار تومان، کودک خرید و فروش می‌شود بنابراین باید راهکارهای مؤثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه شود.