۰ نفر

تقویت سامانه جدید بارشی از سه‌شنبه

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴
کد خبر: 154738
تقویت سامانه جدید بارشی از سه‌شنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش فعالیت سامانه بارشی کشور طی دو روز آینده خبر داد و گفت: دمای نوار شمالی کشور در روز یکشنبه به طور موقتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی چند روز آینده نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جو است، اظهار کرد: شنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بطور پراکنده‌تر مناطق شمالی شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

تضعیف سامانه بارشی از یکشنبه

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 آبان، سامانه بارشی ضعیف‌تر شده و در برخی مناطق شمال غرب بارش خفیف و پراکنده، گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد داد، همچنین در این روز بر روی دریای خزر جریانات جنوبی گرم مستقر خواهد شد، بر این اساس دما در نوار شمالی کشور در روز یکشنبه به طور موقتی افزایش خواهد یافت و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی دور از انتظار نخواهد بود.

تقویت سامانه بارشی از سه‌شنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت سه‌شنبه 11 آبان، با تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و به تدریج در روز چهارشنبه ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر مجددا افزایش ابر و بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی برروی سواحل دریای خزر علاوه بر تشدید بارش، کاهش دما نیز رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، انتظار می‌رود که این بارش ها به تناوب تا پایان هفته شمال غرب ، نوار شمالی و به طور خفیف تر شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 9 آبان، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 13 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 10 آبان، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.