۰ نفر

تبلیغات شیرخشک ممنوع شد

۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 151945
 تبلیغات شیرخشک ممنوع شد

با دستور وزارت بهداشت، تبلیغات فروش شیر خشک ممنوع و داروخانه ها موظف به جمع آوری انواع شیر خشک و لوازم تغذیه با شیر خشک از معرض دید مراجعین خود شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از مشرق، این ابلاغیه با هدف صیانت از اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی صادر شده است؛ قانونی که تصویب آن به 19سال قبل یعنی سال 74 بر می گردد و در طول این سال ها بارها وزرای بهداشت عزم خود را برای کمتر شدن مصرف شیرخشک به عنوان جایگزینی برای شیر مادر جذب کرده و برای کاهش مصرف شیر خشک و افزایش شیردهی نوزادان با شیر مادر، دست به قلم شده بودند.

در این بخشنامه به صراحت تاکید شده است که هرگونه تبلیغ و حتی در دید مراجعین قرار گرفتن شیر خشک در داروخانه ها ممنوع است.

ممنوعیت تبلیغات شیرخشک

دستور اخیر وزیر بهداشت در حالی صادر شده است که بر اساس قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و آیین نامه های اجرایی و الحاقات بعدی آن، وجود شیرخشک، شیشه شیر و گول زنک (پستانک) در معرض دید در داروخانه ها تبلیغ غیر مستقیم تلقی شده و ممنوع است.

دکتر امیر حسین جمشیدی مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با استناد به بخشنامه وزیر بهداشت، اقدام به انتشار ابلاغیه ای خطاب به دانشگاه های علوم پزشکی کرده و از روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته است این موضوع را که در چک لیست های پایش و ارزیابی مجدد بیمارستان های دوست دار کودک لحاظ شده، مد نظر داشته باشند و البته در پایش سایر داروخانه های دولتی و خصوصی سطح کشور نیز این موضوع را مد نظر قرار دهند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخطی با آن برخورد کنند.