۰ نفر

نگاهی به وضعیت حال و آینده فلز زرد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ/ بازار طلا محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 479347
پیش‌بینی قیمت طلا در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ/ بازار طلا محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

متخصصان عقیده دارند قیمت طلا طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت و بی‌ثباتی به وجود آمده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها می‌تواند سرعت این افزایش را بالا ببرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش بزرگی در شکل‌گیری اقتصاد جهان دارد و انتظار می‌رود قیمت طلا تحت تاثیر این انتخابات قرار بگیرد.

سایدا لیتوش، مدیر تحقیقات فلزات گرانبها در رفینیتیو می‌گوید: «شکی وجود ندارد که بی‌ثباتی در بازارهای سهام به دنبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌های امنی مثل طلا هستند، مخصوصاً در شرایطی که رقابت بین بایدن و ترامپ بسیار نزدیک است.

 پیروزی ترامپ بی‌ثباتی و آسیب‌پذیری بیشتری به دنبال خواهد داشت ولی اگر بایدن برنده انتخابات باشد، بی ثباتی، مخاطرات سیاسی و درگیری های بین المللی کمتری وجود خواهد داشت.

 به گفته لیتوش:«تغییرات قیمت طلا در گذشته پس از انتخابات‌های قبلی آمریکا شواهد کمی را از ارتباط واضح بین قیمت طلا و نتایج انتخابات براساس گرایش احزاب نشان می‌دهد».

هزاران سال است طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر بی‌ثباتی‌ها بوده است. ترامپ و بایدن هر دو قول محرک‌های مالی و تسهیلات مالی بسیار را داده اند، بنابراین قیمت طلا تأثیر چندانی از نتیجه انتخابات نخواهد گرفت.

 تحلیلگران می‌گویند این انتخابات تفرقه انگیزترین انتخابات آمریکا خواهد بود. نتیجه این انتخابات قطعی نیست و قانونی بودن آن در صورت پیروزی هر کدام به چالش کشیده خواهد شد. اینگونه انتخابات مطمئناً پیامدهای منفی بسیاری خواهد داشت و یک بی ثباتی را رقم خواهد زد که طلا در برابر آن ایمن است.

 متخصصان عقیده دارند قیمت طلا طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت و بی‌ثباتی به وجود آمده از این انتخابات تنها می‌تواند سرعت این افزایش را بالا ببرد.