۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبات در قیمت طلا و نقره/ اقبال بازار فلزات گرانبها به احتمال پیروزی دموکرات‌ها

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 473940
ثبات در قیمت طلا و نقره/ اقبال بازار فلزات گرانبها به احتمال پیروزی دموکرات‌ها

معاملات آتی طلا و نقره روند باثبات و اندکی افزایشی در پیش گرفتند. مشاهده نمودارهای روزانه هر دو فلز و احتمال افزایش قیمت در آینده، خریدهای فنی را در بازار فلزات گرانبها به دنبال داشته است.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ معاملات آتی دسامبر روز گذشته در ایالات متحده با افزایش یک دلاری به قیمت 1927.40 دلار و معاملات آتی نقره دسامبر با افزایش 0.112 دلاری به قیمت 25.22 دلار در بازار کومکس نیویورک مورد معامله قرار گرفت.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند باثباتی در پیش داشتند،‌ این در حالی است که سه شاخص اصلی ایالات متحده هم روز معاملاتی خود را در یک صعود رضایت بخش به پایان بردند، این در حالی است که بازارهای خزانه داری و دولت ایالات متحده به مناسبت تقویمی روز گذشته تعطیل بودند.

سه هفته پیش از برگزاری انتخابات ایالات متحده، جو بایدن معاون رییس جمهوری پیشین در نظرسنجی‌ها، پیشتازی قابل توجهی نسبت به دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی ایالات متحده دارد. همچنین، اکنون در بازارها صحبت بر سر این است که با احتمال پیروزی دموکرات‌ها در سنا و تصاحب مجلس سنا، احتمالا هر سه شاخه دولت، سنا و کنگره در اختیار دموکرات‌ها خواهد بود. چنین احتمالی، با ترسیم این سناریو که دموکرات‌ها افزایش مالیات‌ها برای شهروندان و مشاغل را دنبال می‌کنند، تا به امروز موجب آشفتگی و به هم ریختگی بازارهای سهام نشده است. لحن بازار حاکی از آن است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حضور دموکرات‌ها و آرامش پس از آن را به ضررهای ناشی از سخنرانی‌های ترامپ و تبادل قدرت نامطمئن وی و زیان‌های پس از آن ترجیح داده‌اند.

در دیگر خبرها بر موضوع بسته دوم محرک مالی تاکید شده و گفته می‌شود بسیار دور از ذهن است که کنگره در تصویب بسته دوم مربوط به شیوع کووید - ۱۹ برای مردم و مشاغل آمریکایی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مساعدت داشته باشد. از دیگر خبرهای قابل توجه شیوع هر چه بیشتر و سریع‌تر کووید - ۱۹ در مناطقی از اروپا از جمله انگلستان عنوان شده است.

چین قوانین خود را در زمینه معامله ارزی یوان کاهش داده است. بر اساس اخبار منتشر شده قوانین در رابطه خلاصه شده و این مساله نشان دهنده آن است که این کشور قصد دارد افزایش ارزش پول خود را در برابر دلار آمریکا که روز جمعه به بالاترین سطح یک سال و نیم گذشته رسیده بود، کاهش داد.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی تقویت شد. قیمت نفت خام نیمکس هم با اندکی کاهش به ۴۰ دلار در بشکه رسید.

1

(نمودار روند افزایش ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است چرا که روند نزولی را در نمودارهای اخیر مشاهده شده بود، نفی کرده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی طلای دسامبر دستیابی به بالاتر از سطح مقاومت جامد ۱۹۸۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح مقاومت فنی ۱۸۵۱ دلار در هر اونس عنوان شده است. بر اساس معاملات روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست طلا 1939.40 و سطح مقاومت دوم ۱۹۵۰ دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۹۲۰ و سطح پشتیبانی دوم در ۱۹۰۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

2

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند و در این مزیت شتاب بیشتری نسبت به گذشته گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها، حفظ سطح پشتیبانی ۲۳ دلار در هر اونس عنوان شده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول نقره 25.71 و سطح مقاومت دوم ۲۶ دلار عنوان شده این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست ۲۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم در 24.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است.