۰ نفر

روند نزولی بازار ارز؛

مقاومت بازار ارز در مقابل افزایش قیمت/ دلار ۲۸هزار و ۶۵۰تومان شد

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 470055
مقاومت بازار ارز در مقابل افزایش قیمت/ دلار  ۲۸هزار و ۶۵۰تومان شد

بازار ارز امروز (یکشنبه) شاهد توقف روند افزایش قیمت‌ها بود و تلاش دلالان بازار برای افزایش قیمت دلار با شکست مواجه شده است. صرافی‌های بانکی دلار را به قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، اگرچه قیمت‌ها در بازار ارز همچنان روند نزولی به خود نگرفته‌اند، اما تحولات امروز (ششم مهر) در این بازار نشان می‌دهد تلاش دلالان این بازار برای گذر از مرز ۲۹ هزار تومان برای هر دلار با مقاومت بازار مواجه است.

امروز صرافی‌های بانکی در ابتدای روز با فروش دلار در قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کار خود را آغاز کردند، اما هم اکنون در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه، پس از افزایش افزایش قیمت ۱۵۰ تومانی به بهای ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش می رسد.  قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز هم اکنون ۲۸ هزار و ۵۵۰ تومان است. این ارقام ۵۰ تومان کمتر از نرخ روز گذشته صرافی‌های بانکی در این ساعت است.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز نسبت به روز گذشته در این ساعت شاهد کاهش ۱۵۰ تومانی‌ بود. در این صرافی‌ها در حال حاضر هر یورو با بهای ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رود. این در حالی است که در ابتدای روز قیمت یورو ۵۰ تومان کمتر از این ثبت شده بود.

اما مشاهدات از بازار غیررسمی ارز حکایت از تلاش ناکام سفته‌بازان و نوسان‌گیران بازار برای قرار دادن قیمت دلار در کانال ۲۹ هزار تومان دارد. در حالی که روز گذشته در این ساعات آن‌ها موفق شده بودند دلار را در محدوده قیمت ۲۹ هزار تومان تا ۲۹ هزار و  ۱۰۰ تومان مبادله کنند، اما با پیش رفتن بازار، مقاومت برای حفظ کانال ۲۸ هزار تومانی افزایش یافت و در آخرین ساعات روز گذشته (شنبه) قیمت دلار در محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش شد.

بر همین اساس امروز بازار غیررسمی کار خود را در کانال ۲۸ هزار تومان آغاز کرد با وجود تلاش‌های صورت گرفته تا این لحظه بازار میلی برای گذر قیمت دلار از مرز ۲۹ هزار تومان نشان نداده است و در گران‌ترین معاملات صورت گرفته، دلار با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰ تومان فروخته شد.

علاوه براین در سامانه سنا طی در روز کاری گذشته (پنجم مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۳ هزار و ۲۲۸ تومان به فروش رفت و برای فروش دلار نیز میانگین ۲۸ هزار و ۴۶۱ تومان ثبت شد.

در سامانه نیما نیز طی روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۸ هزار و ۶۹۰ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته، به میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۱ تومان به فروش رسید. این ارقام نشان می‌دهد عرضه گسترده ارز توسط بانک مرکزی در سامانه نیما طی روز کاری گذشته، توانسته شیب تند افزایش قیمت ارز در این سامانه را متوقف کرده و شاهد کاهش قیمت حدود ۶۰۰ تومانی در مورد هر دو ارز یورو و دلار باشیم.