۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گام معامله‌گران طلا و نقره در روند صعودی/ تاثیر داده‌های اقتصادی بر قیمت گذاری فلزات گرانبها

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 459737
گام معامله‌گران طلا و نقره در روند صعودی/ تاثیر داده‌های اقتصادی بر قیمت گذاری فلزات گرانبها

قیمت معاملات آتی طلا در معاملات ظهر پنجشنبه آمریکا نسبتا افزایشی بود، این در حالی است که روند افزایشی قیمت نقره هم کاملا افزایشی بود. به نظر می‌رسد معامله‌گران بار دیگر وارد عمل شده‌اند تا قیمت معاملات هفته را کاهش داده و صعودهای کوتاه مدت را در طول هفته زنده نگه دارند. بر این اساس معاملات آتی ماه اکتبر طلا با افزایش ۶.۸۰دلاری در هر اونس به قیمت ۱۹۴۷.۳۰دلار در هر اونس معامله شد در حالی که معاملات آتی سپتامبر نقره با افزایش ۰.۸۳۱دلاری به ۲۶.۸۲دلار در هر اونس رسید.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ جریانات هفته جاری منجر به فاصله گرفتن سرمایه گذاران از ریسک پذیری همراه شد. تمرکز بازارهای روز پنجشنبه مبتنی بر گزارش هفتگی مطالبات بیکاری در ایالات متحده بود که کمی بهتر از حد انتظار و در سطح کمتر از ۱ میلیون درخواست ظاهر شد.

معامله‌گران و سرمایه گذاران با بررسی داده‌های شغلی سرعت پیشرفت اقتصادی ایالات متحده را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. گزارش‌های روز گذشته تا حدودی بیانگر این نگرانی بود که آیا اقتصاد توان بازیابی از ضربه‌های اخیر را داراست یا خیر؟ همچنین گزارش‌هایی حاکی از آن است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هنوز اختلاف نظر زیادی در تصویب هر گونه بسته محرک مالی دیگری دارند. اریک روزنگرن رییس بانک فدرال رزرو بوستون در این باره هشدار داد که آمریکایی‌ها به دلیل

1.1

عدم رعایت دستورالعمل‌های صادر شده توسط مقامات بهداشتی، روند رکود اقتصادی را طولانی‌تر ساخته‌اند.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا ماه اکتبر از مزیت فنی بلندمدت برخوردار است که این موجب تثبیت بازار شده است، تا پایان معاملات روز گذشته پایین‌ترین سطح قیمتی هفته ۱۸۶۵ دلار در هر اونس بوده است، اگرچه این سطح قیمتی، روند نزولی پایین‌تر از این سطح را نیز نفی نمی‌کند. هدف اصلی صعودی طلا نزدیک شدن معاملات آتی اکتبر به سطح ۲ هزار دلار در هر اونس است. هدف اصلی نزولی کوتاه مدت نیز حفظ معاملات تا سطح ۱۸۶۵ دلار است. بر این اساس سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۷۵ و سطح مقاومت دوم ۲۰۰۰ دلار برآورد شده است. این در حالی است که سطوح حمایتی در معاملات روز گذشته ابتدا ۱۹۱۴.۹۰ دلار و سپس ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بوده است.

معاملات آتی ماه سپتامبر نقره هم از مزیت فنی تقریبا بلندمدت برخوردار است، مزیتی که تا حدودی ثبات بازار را به همراه داشته است. پایین‌ترین نرخ نقره در هفته جاری ۲۳.۵۸ دلار تاکنون بوده است. قرار گرفتن قیمت‌ها در این سطح ادامه روند نزولی را نفی نمی‌کند، اگرچه باید بدانیم که این روند نزولی کوتاه مدت خواهد بود. هدف اصلی صعودی معاملات نقره بسته شدن قیمت‌ها در سطح ۲۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت اول نقره ۲۷ و سپس ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس است؛ سطح پشتیبانی نخست ۲۶.۵۰ دلار و سپس ۲۶ دلار هر اونس بوده است.

2.2

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)