۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش بازار ارز به سخنان همتی/ دلار ۱۵۰۰تومان ریخت

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 458571
واکنش بازار ارز به سخنان همتی/ دلار ۱۵۰۰تومان ریخت

یک فعال بازار ارز گفت: پس از پخش گزارش تلویزیونی رییس کل بانک‌مرکزی در روز پنجشنبه، ریزش قیمت ارز آغاز شده به طوریکه نرخ دلار حدود ۱۵۰۰تومان سقوط کرده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار امروز بیان کرد: از روز گذشته بازار ارز به اظهارات‌ پنجشنبه شب همتی مبنی بر غیرواقعی بودن نرخ فعلی دلار واکنش نشان داد و نزولی شد، که این روند تا کنون ادامه داشته است.

جو بازار ارز ریزشی است

او از افزایش فروشندگان در بازار ارز خبر داد و گفت: با ریزش نرخ ارز، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر شده و دلالان از خرید امتناع می‌کنند و بیشترصرافان نیز فروشنده هستند، چراکه بازار ارز وارد فاز ریزشی شده و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد.

دلار وارد کانال ۲۱۰۰۰تومان شد

این فعال بازار ارز با تشریح قیمت‌های امروز گفت: قیمت دلار صرافی ملی نسبت به روز گذشته ۱۲۰۰تومان کاهش یافت و به ۲۱۸۰۰برای فروش و ۲۱۷۰۰تومان برای خرید رسید؛ نرخ فروش یورو هم در صرافی‌های بانکی ۲۵۸۰۰ و برای خرید ۲۵۷۰۰تومان است.

او اضافه کرد: در بازار آزاد نیز دلار از نرخ ۲۳۲۰۰ روز پنجشنبه به ۲۲۲۰۰تومان در معاملات امروز رسید، ضمن اینکه قیمت دلار در مقایسه با روز گذشته نیز ۲۰۰تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار ارز خاطرنشان کرد: همانطور که رییس کل بانک‌مرکزی تاکید کرده قیمت واقعی دلار بسیار پایین‌تر از رقم‌های فعلی است؛ بر این اساس به نظر می‌رسد اگر دلار مجددا به کانال ۱۸ تا ۱۹هزار تومان برسد منطقی است.