۰ نفر

بی‌تابی بیت‌کوین روی مرز ۱۲هزار دلار

بیت‌کوین ریزش کرد

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۹
کد خبر: 457080
بیت‌کوین ریزش کرد

ارزش بیت کوین نتوانست در محدوده ۱۲هزار دلار باقی بماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همان طور که پیشتر نیز انتظار می رفت، موفقیت بیت کوین در شکستن کانال ۱۰ هزار دلاری باعث صعود بیشتر این ارز دیجیتالی شد تا جایی که بهای هر بیت کوین به بالای ۱۲ هزار دلار نیز صعود کرد اما تشدید عرضه پس از این اتفاق باعث شد تا بیت کوین به کانال ۱۰ هزاردلاری وارد شود. این ریزش پایان کار نبود و در نهایت در یک رفت و برگشت، بیت کوین در معاملات امروز با ۳.۹۲ درصد کاهش به ۱۱ هزار و ۲۲۲ دلار رسید.  

به گفته تحلیلگران، تشدید تنش ها بین چین و آمریکا و هم چنین رکوردشکنی طلا در رسیدن بیت کوین به قله ۱۰ ماهه خود موثر بوده اند. از سوی دیگر شمار مبتلایان به کرونا در جهان بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته است و بسیاری از کارشناسان نگران بروز موج دوم در پاییز هستند. تاکنون بیش از ۶۵۷ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

میکا ارستلینگ، تحلیل گر ارزهای دیجیتالی در موسسه " جی اس آر" گفت: بازار به شدت نگران خبرهای مربوط به کرونا، تنش های بین آمریکا و چین و زمان بر بودن عرضه واکسن است. صعود ارزهای امن نظیر طلا در معاملات اخیر، معامله گران بیتکوین را به این نتیجه رسانده که بازار ارزهای دیجیتالی در حال حاضر مقصد جذابی در مقایسه با بازارهای سنتی تر هستند. 

البته ریزش قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت‌کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۲.۴۸ درصد کاهش به ۳۸۴.۸۶ دلار، بیت کوین کش با ۷.۷۱ درصد ریزش به ۲۹۰.۱۱ دلار، لایت کوین با ۴.۷۹ درصد کاهش به ۵۷.۷۸ دلار، مونرو با ۱.۸۱ درصد کاهش به ۸۶.۳۷ دلار، دش با ۵.۸۶ درصد کاهش به ۸۶.۴۴ دلار، زدکش با ۴.۱۷ درصد کاهش به ۸۳.۸۷ دلار و میکر با ۱.۵۵ درصد کاهش به ۵۷۲.۴۷ دلار رسید.