۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت طلا بار دیگر افزایش یافت/ تاثیر افزایش تنش‌های چین و آمریکا بر قیمت طلا

۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 443481
قیمت طلا بار دیگر افزایش یافت/ تاثیر افزایش تنش‌های چین و آمریکا بر قیمت طلا

قیمت طلا روز گذشته به بالاترین سطح یک هفته گذشته خود رسید که این افزایش قیمت ناشی از افزایش ناآرامی در شهرهای مختلف آمریکا طی چند روز گذشته بوده است. در عین حال مساله دیگری که بر این رشد قیمت تاثیرگذار بوده است را می‌توان ادامه تنش‌های موجود میان آمریکا و چین عنوان کرد که بر تمایل سرمایه گذاران نسبت به دارایی‌های امن افزوده است.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ قیمت طلا روز گذشته با افزایش 0.4 درصدی به 1736.45 دلار در هر اونس رسید. همچنین معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه جولای با افزایش جزیی در سطح 1742.90 دلار در هر اونس معامله شد. البته این نکته قابل توجه است که شمش طلا از بالاترین سطح هفت سال گذشته خود به آرامی عقب نشینی می‌کند و در این راستا عدم قطعیت سیاسی و اقتصادی در جهان علاوه بر شرایط اوج گیری دوباره کووید – 19 تاثیرگذار بوده است.

ماکیل مک کارتی استراتژیست ارشد CMC Markets در این باره به رویترز گفت: نگرانی از ناآرامی‌ها در ایالات متحده به شدت در حال افزایش است و این مساله به وضوح بر نوسان ایجاد شده در بازار تاثیرگذار بوده است.

تنش میان چین و ایالات متحده روز یکشنبه در حالی شدت بیشتری یافت که رسانه‌های دولتی چین حمله گسترده‌ای به آمریکا به دلیل دخالت در امور وسیاست داخلی این کشور و به خصوص مسائل پیش آمده در هنگ کنگ آغاز کردند.

پکن همچنین انتقادهایی را به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دلیل ایجاد ناآرامی در شهرهای مختلف ایالات متحده و نیز تصمیم به قطع حمایت از سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد.

افشین نبوی معاون ارشد بازرگانی فلزات گرانبها در شرکت MKS SA در این باره به CNBC توضیح داد: افزایش تنش‌های موجود میان دو اقتصاد برتر دنیا باعث شده تا تمایل به سرمایه گذاری در دارایی‌های امن افزایش یابد. در واقع ناآرامی‌های آمریکا کمترین تاثیر را بر قیمت‌های کنونی دارد چرا که در حال حاضر با مساله افت ارزش دلار روبرو هستیم.

روز جمعه SPDR Gold Trust که بزرگترین شرکت معامله کننده طلا در جهان است، با افزایش 0.3 درصدی ذخایر به 1123.14 تن رسید که بالاترین میزان هفت سال گذشته بوده است.

گفتنی است قیمت نقره هم با افزایش 2.4 درصدی به 18.30 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از ماه فوریه تاکنون است. پالادیوم  و پلاتین نیز هر کدام به ترتیب 1 و 1.8 درصد افزایش قیمت داشتند.