۰ نفر

روند افزایشی طلا معکوس شد

۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 428254

روند افزایشی طلا معکوس شد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بالا ماندن ارزش دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۵۸۴ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۱.۲ درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۵۹۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

اوتار ساندو، مدیر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: طلا با شاخص دلار همبستگی معکوس پیدا کرده است اما در کل، طلا در فاز تحکیم قیمت قرار دارد و حرکت قیمت محدودی پیدا کرده است. بازار طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر بازارهای دیگر قرار دارد اما عوامل بنیادین این فلز ارزشمند مثبت بوده و از رشد قیمت طلا پشتیبانی می کنند.

دلار با هجوم سرمایه گذاران برای خرید این ارز به عنوان دارایی امن،   رشد شب گذشته خود را حفظ کرد. اختلالات گسترده ای که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در تجارت جهانی به وجود آمده، عامل وحشت سرمایه گذاران بوده است.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایینتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد.

کارخانه های سراسر جهان در ماه میلادی گذشته از فعالیت بازماندند و کندی رشد فعالیت در آلمان و ژاپن بهبود فعالیت کارخانه ای چین را تحت الشعاع قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اریک رزنبرگ، رییس بانک فدرال بوستون اظهار کرد فاصله گذاری اجتماعی برای مهار شیوع کرونا به معنای آن است که نرخ بیکاری افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

بازارهای سهام آسیا پس از هشدار در خصوص وخامت شیوع ویروس کرونا در آمریکا و آماده شدن سرمایه گذاران برای دریافت اخبار منفی از گزارش اشتغال ماهانه آمریکا، برای دومین روز نزول کردند.

طبق آمار رویترز، ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۷۸ هزار و ۳۰۰ نفر در جهان را مبتلا کرده و بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۰ قربانی گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرد و در ۲۲۸۰ دلار و ۸۴ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۷۱۴ دلار و ۴۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۳ دلار و ۹۵ سنت رسید.