۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ جاذبه طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری از بین رفته است

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 387144
پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ جاذبه طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری از بین رفته است

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات بازار طلا در هفته گذشته گفت: پیش‌بینی ما این است که قیمت طلا و سکه در هفته جاری نیز با همان روند هفته گذشته پیش برود، یعنی بازار طلا در این هفته هم با ثبات خواهد بود.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تحلیل وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: هفته گذشته یکی از هفته‌های نادر کم‌نوسان برای طلا و سکه بود، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز بین محدوده 1500 تا 1509دلار نوسان داشت و همچنین در بازار ارز نیز شاهد ثبات نرخ دلار و یورو بودیم.

این فعال صنف طلا ادامه داد: این حداقل نوسان باعث شد ما بعد از مدت‌ها یک بازار طلای با ثبات را تجربه کنیم به طوریکه قیمت طلا و قیمت سکه در طول هفته گذشته بر یک مدار مشخصی در حرکت بود.

بر این اساس در بازار طلای هفته گذشته، قیمت سکه بین چهار میلیون تا چهار میلیون و 15هزار تومان نوسان داشت؛ قیمت طلای 18عیار نیز در محدوده 405 تا 410هزار تومان در هر گرم متغیر بود.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: از طرفی با بهتر شدن شاخص‌های اقتصادی آمریکا که روز جمعه اعلام شد، قیمت اونس جهانی طلا به زیر 1500دلار کاهش پیدا کرد و به 1489دلار رسید که این سقوط 20دلاری قیمت اونس جهانی طلا باعث شد، قیمت سکه امامی 15هزار تومان و قیمت طلا حدود 2هزار تومان کاهش یابد و به این ترتیب سکه امامی هفته جاری را با قیمت چهار میلیون تومان و طلا با قیمت 406هزار تومان در هر گرم آغاز کرد.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو پیش‌بینی کرد: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات و سفرهای اربعین، انتظار ما این است که تقاضا و داد‌وستد در این هفته روند نزولی داشته و همین موضوع باعث می‌شود قیمت طلا و قیمت سکه نیز در هفته پیش رو با ثبات همراه باشد.

 کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین کاهش 20دلاری بهای اونس جهانی نسبت به هفته گذشته نیز نشان می‌دهد در مجموع اقتصاد جهانی ثبات نسبی پیدا کرده و جریان‌های سیاسی خاصی وجود ندارد که بتواند بر قیمت طلا و قیمت سکه داخل تاثیر منفی بگذارد.

این فعال صنف طلا با بیان اینکه جاذبه طلا، سکه و ارز برای سرمایه‌گذاری از بین رفته است، تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی و با اتمام ماه صفر، تقاضا برای طلا به عنوان زیورآلات بیشتر شود.