۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

حرکت بازار طلا در مدار منطقی/ انتظار جهش قیمت نداریم

۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 375976
حرکت بازار طلا در مدار منطقی/ انتظار جهش قیمت نداریم

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حرکت بازار طلا در مدار منطقی است و با این روال انتظار جهش قیمت نداریم.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات بازار طی هفته‌های گذشته اظهار کرد: با وجود افزایش بهای اونس جهانی، ثبات بازار ارز توانست تاثیر مثبت خود را بر بازار طلا بگذارد و باعث شد شاهد افزایش قیمت نباشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از رونق نسبی بازار خبر داد و افزود: اعتماد از دست رفته مردم به طلا دوباره با ثبات قیمت‌ها بازگشته و چند روزی که شاهد رونق و حرکت بازار هستیم؛ البته با شروع ماه محرم بازار مجددا با کاهش تقاضا روبه رو خواهد شد که البته امیدواریم تداوم نداشته باشد.

وی درباره قیمت طلا در ماه محرم بیان کرد: اگر بانک مرکزی بتواند وضعیت فعلی را کنترل کند و نرخ ارز ثابت باقی بماند قطعا قیمت طلا نیز در ماه محرم ارزان خواهد شد، تجربه نشان داده قیمت طلا در ماه محرم به دلیل کاهش میزان تقاضا روند نزولی داشته و مردم در این ایام کمتر به خرید طلا می‌پردازند.

محمدولی همچنین به کاهش حباب سکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حباب سکه در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و این یعنی قیمت‌ها به سمت واقعی شدن در حرکت هستند.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: چند ماهی است که حرکت طلا در مدار منطقی است، از این رو اگر اتفاق خاصی در عرصه سیاسی و بین المللی رخ ندهد انتظار جهش یکباره قیمت را نداریم.