۰ نفر

رویدادهای مهم اقتصادی هفته و تاثیر آن‌ها بر بازارهای جهانی؛

احتمال ادامه روند افزایشی نرخ بهره فدرال رزرو/ روند صعودی قیمت طلای جهانی ادامه می‌یابد؟

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۷
کد خبر: 321009
احتمال ادامه روند افزایشی نرخ بهره فدرال رزرو/ روند صعودی قیمت طلای جهانی ادامه می‌یابد؟

انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه نوامبر موجب شده است تا ارزش دلار با کاهش و قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به تقل از سایت طلا، تحلیلگران بین المللی بر این باورند که بازارهای جهانی در روزهای آینده تحت تاثیر رویدادهای مهم اقتصادی و سیاسی از جمله مسائل تجاری بین آمریکا و چین خواهد بود.

به گزارش اینوستینگ ، تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین هنوز تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی دارد. سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری آمریکا و چین به شدت تردید دارند.

بر اساس این گزارش، گرچه آمریکا و چین توافق کرده اند تا 90 روز آینده هیچ گونه تعرفه تجاری جدیدی را علیه یکدیگر اعمال نکنند ولی هنوز ابهامات زیادی درباره توافق تجاری جدید بین دو کشور وجود دارد.

بازداشت یک مقام ارشد شرکت مخابراتی هواوی چین نیز می تواند تاثیر منفی بر روابط پکن و واشنگتن داشته باشد.

دومین رویداد مهم هفته جاری انتشار آمارهای تورم آمریکا است که قرار است چهارشنبه اعلام شود. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا در ماه نوامبر با رشد 0.1 درصدی روبرو شده باشد. این رقم در ماه اکتبر نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شد.

سومین رویداد مهم هفته جاری انتشار آمارهای خرده فروشی آمریکا است. این آمارها نیز قرار است جمعه توسط وزارت بازرگانی منتشر شود.

پیش بینی می شود خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر 0.1 درصد افزایش داشته باشد. این رقم در ماه اکتبر بیش از 0.8 درصد افزایش یافته بود.

هزینه های مصرفی بخش خصوصی 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد.

چهارمین رویداد مهم نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود که قرار است پنجشنبه برگزار شود. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در پایان این نشست رسما پایان برنامه خریداری اوراق قرضه را اعلام کند. احتمال اینکه بانک مرکزی اروپا از سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد به 75 درصد رسیده است.

پنجمین رویداد مهم هفته جاری نیز رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت در روز سه شنبه خواهد بود.

قیمت طلا به مرز 1250 دلار رسید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه نزدیک به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر تثبیت شده است.

به گزارش رویترز، انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه نوامبر موجب شده است تا ارزش دلار با کاهش و قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش آمارهای ضعیف اشتغال آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.

این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا امروز به 1249 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 11 جولای به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر یورو و ین با کاهش همراه بوده است. ادامه نگرانی ها نسبت به تنش های تجاری بین آمریکا و چین موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شود.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 155 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

انتشار آمارهای ضعیف تجارت خارجی چین در ماه نوامبر نیز نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور را افزایش داده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با 0.2 درصد افزایش به 759 تن رسیده است.

تاکید رئیس فدرال رزرو نیویورک بر ادامه روند صعودی نرخ بهره

رئیس فدرال رزرو نیویورک بر این باور است که بانک مرکزی آمریکا طی سال 2019 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش رویترز، جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک و یکی از برجسته ترین و بانفوذترین مقام های پولی آمریکا تاکید کرد: طی سال آینده نرخ بهره آمریکا افزایش بیشتری خواهد داشت چرا که اوضاع اقتصادی ایالات متحده واقعا خوب است.

بر اساس این گزارش اظهارات جان ویلیامز در شرایطی است که سخنان اخیر جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار متن مذاکرات نشست نوامبر بانک مرکزی آمریکا ابهاماتی را در روند افزایش نرخ بهره در سال 2019 میلادی به وجود آورده است.

آمریکا از ابتدای سال 2018 تاکنون 3 بار نرخ بهره خود را افزایش داده و پیش بینی می شود در نشست دسامبر فدرال رزرو نیز یک بار دیگر نرخ بهره افزایش یابد.

کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و انتقادات شدید ترامپ، موجب شده است تا گمانه زنی هایی درباره کند شدن روند افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جدید میلادی به وجود بیاید.

ویلیامز پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2019 میلادی به بیش از 2.5 در صد خواهد رسید.

برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو طی سال آینده تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.