۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار بعد از ورود رییس بانک مرکزى به بازار ارزان شد/ پیش‌بینى صرافان: کاهش بیشتر نرخ

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 319485
دلار بعد از ورود رییس بانک مرکزى به بازار ارزان شد/ پیش‌بینى صرافان: کاهش بیشتر نرخ

اگرچه نرخ دلار حدود دو هفته‌ای است که روند کاهشی به خود گرفته و حتی به کانال 10هزار تومان نیز رسید، اما دو روز پیش مجددا گران شد و تا مرز 12هزار تومان پیش رفت ولی دیروز با ورود رییس کل بانک مرکزی به فردوسی مجددا ارزان شد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بنابر گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین، نرخ دلار صبح روز گذشته به حدود 11800تومان رسید اما با حضور همتی در بازار فردوسی دلار آرام آرام شروع به کاهش کرد به طوری که امروز به 11200تومان رسید.

بر این اساس نرخ هر دلار آمریکا در تابلوى صرافى‌هاى غیر بانکى براى خرید بین 11 تا 11260 و برای فروش بین 11100 تا  11360 تومان متغیر است.

سبقت نرخ دلار بانکی از غیر بانکی

اما امروز نرخ در صرافی‌های بانکی نسبت به بازار آزاد و صرافی‌های بانکی بالاتر بوده به طوری که دلار در تابلوی این صرافی‌ها برای خرید 11300و برای فروش 11330 قیمت خورده است.

پافشاری دلالان برای فروش

امروز نرخ دلار در بین دلالان نیز بین 11200 تا 11250تومان متغیر بود، اما نکته جالب پافشاری بیش از حد آن‌ها برای فروش بود به طوری که مدام می‌گفتند؛ "الان فرصت خوبی برای خرید است، دلار به شدت گران خواهد شد!" ولی بر عکس، صرافی‌ها پیش‌بینی ادامه روند کاهش نرخ را می‌کنند.

علاوه بر این، امروز در بازار شاهد افزایش تعداد دلالان و فروشندگان معمولی برای فروش ارز‌های خانگی نیز بودیم.

نکته دیگر این که تمام دلالان فروشنده شده‌اند و تمایلی به خرید ندارند.