۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه روند نزولى نرخ دلار در دومین روز هفته/ تب‌و تاب دلالان برای فروش بالا گرفت

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 305792
ادامه روند نزولى نرخ دلار در دومین روز هفته/ تب‌و تاب دلالان برای فروش بالا گرفت

امروز در بازار معاملات ارز، نرخ دلار نسبت به روز گذشته کاهش نسبی داشته و به کانال 12هزار تومان ورود پیدا کرده است؛ البته نرخ دلار در ساعاتی از معاملات امروز به 11.900 تومان نیز رسیده بود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز از میدان فردوسی تا منوچهری بیشتر جمعیت حاضر در خیابان را دلالان تشکیل داده بودند و مردم با احتیاط بیشتری اقدام به معامله می‌کردند و در واقع بیشتر نظاره‌گر روند بازار و نرخ‌های جدید بودند.

در مقابل صرافی‌ها نیز طبق معمول مردم برای خرید و فروش ارز تجمع کرده بودند اما صرافی‌ها بیشتر معاملات مربوط به خرید را انجام می‌دادند و با وجود اعلام نرخ، از فروش دلار به بهانه عدم موجودی ممانعت می‌کردند، البته در برخی از صرافی‌ها هم معاملات خرید انجام می‌شد و هم فروش.

این صرافی‌ها علاوه بر فروش ارز خدماتی با ارائه مدارک، به متقاضیان تا سقف 5هزار یورو نیز تنها با داشتن کارت ملی ارز می‌فروختند.

در معاملات امروز صرافی‌ها، نرخ هر دلار آمریکا از 12.220 تا 13.150 برای فروش و از 12.100تا 13هزار تومان برای خرید متغیر بود.

اما در طرف دیگر بازار یعنی در بین دلالان، نرخ تا حدودی با صرافی‌ها تفاوت داشت. آن ها امروز بیشتر خریدار بوده و نرخ‌هاى متفاوتى براى فروش اعلام مى‌کردند. نرخ خرید در بین واسطه ها در بازار امروز،  از 11.500 تا  12.200 برای خرید و از 12.500 تا 12.800 برای فروش در نوسان بود.

آن چه دلالان اظهار می‌کردند این بود که بیشتر معاملات امروز با نرخ 12.500 تومان انجام شده و با سایر نرخ‌های اعلامی معاملات چندانی انجام نشده است.

علاوه بر این، امروز نیز دلالان از ریزش مجددا قیمت‌ها در روز‌های آینده خبر می‌دادند.