۰ نفر

لزوم تخصیص ارز مناسب به دارو و تجهیزات پزشکی

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 297087
لزوم تخصیص ارز مناسب به دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت: هنوز تخصیص ارز مناسب به دارو و تجهیزات پزشکی آن طور که باید انجام نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسن قاضی زاده هاشمی در نخستین جشنواره تجارب موفق بیمارستانی که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، افزود: مطالبات مراکز درمانی از بیمه‌ها بالاست و مشکل نقدیندگی داریم اگر این وضع ادامه یابد مجبوریم بسته خدمات را کوچکتر کنیم که در این صورت مردم آسیب می‌بینند.

قاضی زاده هاشمی گفت: برای مدیریت هزینه‌ها بخشی از خدمات غیر ضروری را در فهرست انتظار قرار دادیم، بالغ بر ۲ میلیون نفر که همپوشانی بیمه‌ای داشتند حذف شدند.

وی افزود: روسای بیمارستان‌ها مشکل نقدینگی دارند و هنوز پول خدماتی که ارائه کرده اند، دریافت نکردند.
وزیر بهداشت گفت: مجلس قیمت گذاری خدمات پزشکی را به دولت واگذار کرده است و چون خود دولت خریدار خدمات است هیچ وقت قیمت واقعی تعیین نمی‌کند که این باعث ورشکستگی مراکز درمانی می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که در ایران بخش خصوصی نمی‌تواند رشد کند این است که انحصار خرید خدمات در دست دولت است، اگر با این تغییرات نرخ ارز به داد بخش خصوصی نرسیم، در این حوزه بخش خصوصی نابود می‌شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما برای بستری از رقم بالای ۶۰ درصد که مردم از جیب پرداخت می‌کردند اکنون به کمتر از ۳۵ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: حدود ۲۵ هزار تخت بیمارستانی و بالغ بر ۵۷ هزار قلم تجهیزات پزشکی اضافه شد، زایمان طبیعی رایگان شد و تعداد ۱۵ هزار پزشک و متخصص در سطح کشور توزیع شدند.