۰ نفر

افزایش ۱۸ هزار تومانی قیمت پایه سکه حراجی

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 262696
افزایش ۱۸ هزار تومانی قیمت پایه سکه حراجی

قیمت پایه سکه در حراج امروز یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۸ هزار تومان افزایش یافت.

مسعود سلیمانی رییس بانک کارگشایی با اشاره به آغاز برگزاری حراج سکه از ساعت ۱۵ امروز اظهارداشت: قیمت پایه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و قیمت پایه نیم سکه ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، وی افزود: به قیمت‌های فوق ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد که بر این اساس هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۳۵۰ تومان و نیم سکه ۸۳۹ هزار و ۸۴۵ تومان قیمت‌گذاری شده است.

امروز سکه‌های ۲۰۰ قطعه‌ای نیز به بسته‌های ۵۰ و ۱۰۰ قطعه‌ای اضافه شده است. در نخستین روز حراج سکه در بانک کارگشایی، ۱۵ هزار قطعه سکه نیم و تمام بهار آزادی به فروش رفت. مبلغ سکه های خریداری شده در حراج فقط از طریق کارت های عضو شتاب قابل تسویه است، بنابراین شرکت کنندگان در حراج نمی توانند وجه نقد یا چک بانکی به برگزارکنندگان حراج بپردازند.

حراج سکه این هفته هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در شعبه مرکزی بانک کارگشایی به نشانی تهران، خیابان مولوی، میدان محمدیه، پلاک ۵۸۷ برگزار می شود و برای هفته‌های آتی از سوی بانک مرکزی اطلاع‌رسانی خواهد شد. شرکت کنندگان در حراج الزاما باید کارت ملی همراه خود داشته باشند.