۰ نفر

"اقتصاد آنلاین" گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی کارشناسان از بازار ارز در سال ۹۶

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۷
کد خبر: 189530
پیش‌بینی کارشناسان از بازار ارز در سال ۹۶

کارشناسان اقتصادی معتقدند که به منظور مدیریت بازار ارز، می‌بایست روش نرخ‌گذاری دستوری کنار گذاشته شده و به جای آن قیمت‌گذاری شناور با روش علمی جایگزین شود.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ برخی از کارشناسان در خصوص پیش بینی و اقدامات لازم در بازار ارز طی سال 96 نظرات خود را با اقتصاد آنلاین مطرح کردند.

مهدی پازوکی: برنامه ریزی در بازار ارز باید به نحوی باشد که قیمت گذاری ارز بر اساس اختلاف تورم داخلی و میانگین جهانی باشد، تا ثبات اقتصادی در این بازار ملموس شود.

علی رحمانی: در سال جاری دلار باز در مسیر صعودی قرار می گیرد و تا سقف 4500 تومان می رسد و این موضوع برای حمایت از تولید که شعار سال هم هست، لازم و ضروری است.

مهدی تقوی: بالا ماندن قیمت دلار بعد از افزایش تولید و فروش نفت توجیهی ندارد و جز تمایل خودخواسته دولت است، به نظر می رسد به منظور حفظ دستاوردهای چندسال قبل دولت یازدهم در خصوص مهار تورم، شایسته است قیمت دلار هم در مسیر کاهشی کنترل شود.

تیمور رحمانی: ادامه سیاست کنترل قیمت دلار و تزریق آن به بازار به مصلحت نیست و ادامه این روند می تواند به دورقمی شدن مجدد تورم منجر گردد.

ابراهیم رزاقی: در چندسال گذشته طبقه ای از اشرافیت در جامعه حاکم شده که از نوسان ارز سود می برند، این طبقه واردکننده کالا فقط منفعت خودش را می خواهد، باید به منظور حمایت از تولید و اشتغال قیمت دلار بالا برود تا ارزش تولید داخلی در مقابل کالای وارداتی حفظ شود.

محمود جام ساز: در سال جاری به غیر از عامل رکود که افزاینده قیمت ارز است، تحولات داخلی کمتر بر حوزه ارز تاثیر خواهد داشت و چنانچه عوامل سیاسی بیرونی حضور داشته باشد، واکنش قیمتی ارز را خواهیم داشت. در صورتی که تحولات در جهت بهبود شرایط اقتصادی – سیاسی باشند، نرخ کاهشی خواهد بود.