۰ نفر

۲۵درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 320908
۲۵درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: ۱۰ هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغالزایی و صادرات بالا دارند و برآوردها نشان می‌دهد که ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی مربوط به استان تهران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان اظهار کرد: باید اموری که مربوط به بخش خصوصی است به خود آنها واگذار شود که برگزاری همین مراسم نیز توسط بخش خصوصی مصداق همین همکاری دولت و بخش خصوصی است.

وی افزود: سازمان بازرگانی استان تهران نیز در حوزه چالش‌ها و مشکلات فعالین اقتصادی با نظرات اتاق بازرگانی هم‌عقیده است اما تعدد و تکثر بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که در این مدت صادر شده و فعالین بخش خصوصی را آزار می‌دهد باید برچیده شود که ما نیز از طریق شورای گفت‌وگوی استان تهران موضوع بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های مشورتی موجود تلاش داریم این مسائل را به تصمیم‌گیران انتقال دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: البته برخی از این نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود اصلاح شده اما گاهی افسوس می‌خورم که چرا تصمیمات با نظر دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی‌شود که باید دوباره اصلاح شود.

وی گفت: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله مشکلات پیش روی بخش صادرات کشور است و اگر مواد اولیه‌ای نداشته باشیم تولید و صادرات نیز وجود ندارد. در حالی که می‌توانستیم در پروسه تایید ثبت‌سفارش واحدهای تولیدی به نظر بخش خصوصی عمل می‌کردیم و از تجمع واحدهای تولیدی در وزارت صنعت جلوگیری می‌کردیم.

وی گفت: 10 هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغالزایی و صادرات بالا دارد اما پتانسیل صنعت و اشتغال در این استان بسیار بالاتر است. آمار دقیقی از صادرات در استان تهران نداریم اما برآوردها نشان می‌دهد که 25 درصد صادرات غیرنفتی مربوط به استان تهران است.