۰ نفر

مشکل صنعتگران کمبود تقاضا است؟

۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 215868
مشکل صنعتگران کمبود تقاضا است؟

معاون توسعه منابع استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون توازن در عرضه و تقاضای کالا در بازار وجود ندارد زیرا تولیدکننده اگر بخواهد محصول تولید کند با کاهش تقاضا مواجه است و به همین علت احتیاط می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا فیاض اظهار کرد: باید با تحریک تقاضا، میزان نیاز در مردم بیشتر شود و با افزایش تقاضا، تولید رونق داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره ای به میزان کالاهای موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور نکرد.

وی در باره تعداد واحدهای فعال شده کشور در سال گذشته هم گفت: پارسال 22هزار واحد صنعتی راکد یا واحدهایی که دچار مشکل شده بودند و با ظرفیت کامل فعالیت نداشتند، احیا شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز 30 هزار واحد تعطیل و یا واحدهایی که با ظرفیت کامل فعالیت ندارند، احیا می شوند.

معاون توسعه منابع استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود به آغاز پروژ عملیات برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی خراسان شمالی گفت: یکی از اولویت های دولت دوازدهم توسعه اقتصادی بخش معدن است و در این زمینه خراسان شمالی نیز از استان های اولویت دار است.

فیاض اظهار کرد: 2 پهنه معدنی این استان که شامل سراسر استان است با داده ها و اطلاعات بالگرد، مورد رصد و مطالعه قرار می گیرد و این نخستین قدم برای شناسای و راستی آزمایی قابلیت های معدنی و اکتشاف معدن است.

وی تصریح کرد: پس از انجام بررسی‌ها، میزان صرفه اقتصادی معادن موجود، اقدامات لازم برای اکتشاف و بهره‌برداری محصولات معدنی ایجاد می‌شود.

وی افزود: بالگردی که سازمان زمین شناسی فراهم کرده است، مجهز به آخرین روش های نقشه برداری عمقی و عرضی است و قابلیت شناسایی 300 تا 500 متر عمق زمین را دارد.