۰ نفر

ایران ۱۴۰ هزارهکتار زمین کشت محصول ارگانیک با استاندارد اروپا دارد

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 162655
ایران ۱۴۰ هزارهکتار زمین کشت محصول ارگانیک با استاندارد اروپا دارد

معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس آمارها، ایران نزدیک به 140 هزار هکتار زمین کشت محصول ارگانیک منطبق با استانداردهای اروپا دارد که توسعه آن به هزینه های بالا نیازمند است.

«عباس کشاورزی» امروز (سه شنبه) در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: در 40 سال گذشته تولید محصول ارگانیک به شکل ویژه در جهان مطرح شده است اما با توجه به هزینه های بالای تولید و هزینه های باروری اراضی باید فرهنگ افزایش مصرف این محصولات در جامعه ترویج شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی درباره نرخ بالای تولید محصول ارگانیک گفت: مصرف کنندگان باید بدانند محصول ارگانیک دارای هزینه های تولید بالایی است؛ بنابراین باید هزینه بیشتری بابت خرید آن بپردازند.

** حمایت وزارت جهاد کشاورزی از مبادله قراردادهای خارجی تولیدکنندگان ارگانیک 

معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی یادآوری کرد وزارت جهاد کشاورزی سیاستگذار در بخش تولید است و اضافه کرد: در تلاشیم از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات ارگانیک حمایت کنیم تا از مزایا و تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان این محصولات به عنوان واسطه در مبادله قراردادهای خارجی حمایت می کند و حتی در سفر مقام های ایران به آلمان این موضوع را به طرف مقابل اعلام کردیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد ایران در تولید محصولات ارگانیک بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ظرفیت بالایی دارد و گفت: بالا بودن نرخ تولید محصولات ارگانیک، تقاضای کم و نبود بازرسی با بهره گیری از استاندارد پیشرفته از مشکلات این بخش است که باید با حمایت دولت و فرهنگ سازی مصرف مرتفع شود.