۰ نفر

وزیر صمت:

‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 509366
‌صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۸درصد افزایش یافت

رزم حسینی از افزایش صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: ‌صدور مجوز سرمایه گذاری در کشور ۳۸ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلات موجود در 10 ماه اخیر صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال 75 درصد از صادرات ایران به کشور‌های همسایه بوده است، افزود: ‌کمتر تولید‌کننده‌ای در کشور هست که به صادرات فکر نکند و طرح توسعه نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشورها ظرفیت خوبی را برای صنایع کشور ایجاد کرده‌اند و هم اینک اکثر کارخانه‌ها در دو یا سه شیفت کار می‌کنند یا به فکر طرح توسعه خود هستند.رزم‌حسینی ادامه داد: ایران، ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد و در فولاد و پتروشیمی صادر‌کننده است و ظرفیت‌های زیادی در بخش معادن دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در کشور فراهم شده است، افزود: باید همدلی، همزبانی، انسجام و تقویت کشور دغدغه همه باشد چون اگر اقتصاد قوی داشته باشیم امنیت پایدار برای کشور رقم می‌خورد.

رزم‌حسینی افزود: جوانان کشور هم باید امروز برای تقویت بنیه اقتصادی کشور تلاش کنند و به سمتی برویم که کشور و مردم قوی داشته باشیم و در جای جای کشور کسب و کار راه بیفتد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت آمادگی دارد که شرکت های توسعه‌گرا را در مناطق محروم حمایت کند و زمینه اشتغال و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد.

وی توسعه صنایع روستایی را رهیافت تازه نهاد متبوعش برای توسعه تولید در کشور دانست و گفت: این آمادگی را داریم که شرکت‌های صنعتی بزرگ و سوددهمان را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ به روستاهای دارای زیرساخت‌های خدماتی هدایت کنیم.

رزم حسینی رسیدن به اقتصاد قوی فارغ از نگاه‌های سیاسی را وظیفه همه نیروهای نظام و دولت دانست و افزود: امروز چپ و راست زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم اقتصاد مقاومتی و قوی را در سایه پیشرفت صنعتی و تولیدی معنا ببخشیم تا سرمایه‌های نهان ما از پستوهای مختلف بیرون آمده و رهسپار  خط تولید شوند.