۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

انتخاب الکترونیک؛ نماد شفافیت اقتصادی در صنعت لوازم خانگی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰
کد خبر: 506807
انتخاب الکترونیک؛ نماد شفافیت اقتصادی در صنعت لوازم خانگی

​معاونت مالی و اقتصادی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را که هر ساله توسط خبره ترین اساتید حوزه مالی و اقتصادی کشور با به کارگیری معتبرترین مدل‌های مالی دنیا سازمان های داوطلب را ارزیابی می‌کند، دریافت کرد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حضور فعال و گسترده شرکت‌های ایرانی در جایزه ملی مدیریت مالی ایران بیانگر این است که سازمان‌های ایرانی، میل بسیاری برای حضور داوطلبانه در فرآیندی دارند که در آن، سطح واقعی خود را در حیطه عملکرد مدیریت مالی بسنجند و خود را با سایر سازمان‌های هم سطح خود مقایسه کنند و همچنین از بروزترین تجربیات موفق معاونان و مدیران مالی بهره‌مند شوند.

مراسم اعطای یازدهمین دوره جایزه با حضور جمع کثیری از مقامات و مدیران و معاونین مالی و اقتصادی سازمان‌های کلیدی کشور برگزار شد.

این مراسم با قرائت پیام فرهاد دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی توسط انوری دبیر انجمن مدیریت مالی ایران شروع شد و در ادامه مجید قاسمی به عنوان رییس انجمن مدیریت مالی ایران و همچنین معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی نیز در این حوزه و اهمیت توجه به مدیریت مالی حرفه‌ای در کشور گزارش را در این جشنواره ارائه نمودند.

در بخش اهداء جوایز گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور تندیس سیمین این جایزه را دریافت کرد.

اصغر قربانی، معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان جوان‌ترین معاون مالی و اقتصادی دریافت کننده این تندیس در کشور در خصوص دریافت این جایزه در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: این جایزه بیش از یک دهه در کشور قدمت داشته و امسال یازدهمین دوره آن برگزار شده است.

وی افزود: جایزه ملی مدیریت مالی ایران، شاخص‌‌ها و معیارهایی را ارائه می‌کند که در مجموع 1000 امتیاز برای این شاخص‌ها درنظر گرفته می‌شود. سازمان‌های شرکت کننده با کسب 30 تا 50درصد از امتیازها، گواهی‌نامه، و با کسب 50 تا 70درصد امتیازها، تقدیرنامه و 70 تا 100درصد امتیاز امکان دریافت تندیس را پیدا می‌کنند. تندیس‌های ارائه شده، در سه سطح بلورین، سیمین و زرین قرار دارند.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در این دوره با کسب حدود 90% امتیازها جزو 10 مجموعه برتر کشور در حوزه مالی و اقتصادی قرار گرفت وموفق به اخذ تندیس سیمین شد.

معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک تصریح کرد: این جایزه به صورت ویژه اثربخشی فعالیت‌های مالی و حسابداری شرکت‌ها را با ارزیابی نوع مدیریت مالی و میزان شفافیت اقتصادی سازمان‌ها می‌سنجد و در نهایت با ارزیابی خط‌مشی ها و استراتژی‌های مالی و اقتصادی شرکت‌ها، مدیریت و رهبری مالی شرکت‌ها و همچنین اهداف، کارکنان مالی، ابزار مورد استفاده و تخصیص بهینه منابع در دسترس اقدام به رتبه بندی شرکت‌ها در این جایزه می‌نماید.

وی اظهار داشت: مجموعه انتخاب الکترونیک در سال 1392 هم در این جایزه شرکت کرده و حائز کسب تقدیرنامه شده بود و امسال پس از یک وقفه 7 ساله مجددا با توجه به فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه مالی و اقتصادی این گروه صنعتی انجام شده بود، اقدام به خودارزیابی نمود و با شرکت در این جایزه جایگاه خود را نسبت به برترین‌های کشور در حوزه مالی و اقتصادی مورد سنجش قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به حمایت‌های ویژه مدیریت محترم گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در بکارگیری و اجرای مدیریت مالی علمی و شفافیت فعالیت های اقتصادی مجموعه و با برنامه هایی که برای عرضه عمومی سهام خود در آینده نزدیک در بازار سرمایه دارند، امکان دریافت تندیس زرین این جایزه برای دوره های بعدی و قرار گرفتن در زمره 5 سازمان برتر کشور در حوزه مالی و اقتصادی وجود دارد.