۰ نفر

بازدید معاون روابط کار وزارت تعاون از قطب تولید زغال‌سنگ کشور

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 500831
بازدید معاون روابط کار وزارت تعاون از قطب تولید زغال‌سنگ کشور

«شاکرمی» گفت: شرکت زغال سنگ پروده طبس هم به لحاظ "بهره وری تولید" و هم در حوزه "ایمنی محیط کار" الگوی شایسته تقدیری است.

به گزارش اقتصادآنلاین، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر کاری به استان خراسان جنوبی، از شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها معادن تمام مکانیزه و قطب تولید زغال سنگ کشور در منطقه معدنی پروده طبس بازدید نمودند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید، ضمن تحسین عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در حوزه های تولید، اشتغال، ایمنی و بهداشت شغلی، "ارزش آفرینی و بهره وری تولید" و همچنین "ایمنی و سلامت محیط کار" در این شرکت را شایسته تقدیر معرفی نمود.

"شاکرمی" با تأکید بر بهره وری فوق العاده استخراج در شرکت زغال سنگ پروده طبس در مقایسه با معادن سنتی، عملکرد این شرکت را مصداق بارز "جهش تولید" و "اقتصاد مقاومتی" توصیف نمود که علیرغم مشکلات موجود در مسیر تأمین اقلام و تجهیزات و همچنین محدودیت های ناشی از همه گیری کووید 19، نه تنها موفق به حفظ سلامت محیط و نیروی کار و استمرار فعالیت تولیدی شده، بلکه با بهبود عملکرد در حوزه های فعالیتی، کسب درآمد و افزایش سوددهی نیز داشته است.

وی در ادامه افزود که در حوزه معادن کشور نیازمند تحول هستیم و برای این کار باید ضمن ایجاد محیط کار ایمن و آرام و برقراری شرایط مناسب، به سمت بهره وری و ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم و راه حل این تحول، گذار از معدنکاری سنتی به مکانیزه است تا شرایط کار و فعالیت شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان الگوی مناسب، در سایر معادن پیاده شود.

"کریتی ثانی" مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در این بازدید ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت و تشریح وضعیت ذخایر زغالی پهنه طبس و بویژه منطقه پروده، وجود ذخایر مناسب و همچنین دانش فنی و توان تجهیزاتی همراه با نیروی انسانی ماهر و متخصص و دارای تجربه منحصر به فرد در زمینه معدنکاری مکانیزه را به عنوان ابزارهایی مناسب مطرح نمود که در صورت برنامه ریزی و نظارت مدون و به کمک این ابزارها، امکان توسعه چشمگیر و روزافزون این منطقه در بحث تولید و اشتغال وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است که در این بازدید، مظفری مدیرکل بازرسی کار و بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین منطقه ای نیز حضور داشتند.

32583f19-e64f-42eb-918a-53752a024967