۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

گام‌های محکم برای دستیابی به افق تولید ۵۵میلیون تن فولاد/ شمارش معکوس راه‌اندازی پروژه ۵میلیون تنی گندله سازی

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۶
کد خبر: 459684
گام‌های محکم  برای دستیابی به افق تولید ۵۵میلیون تن فولاد/ شمارش معکوس راه‌اندازی پروژه ۵میلیون تنی گندله سازی

تولید ۵۵میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴هدف مشترکی است که شرکت‌های معدنی و فولاد سازی برای دستیابی به آن در تلاش هستند، یکی از مسیرهای دستیابی به این هدف، افزایش تولید و میزان ظرفیت کارخانه‌های موجود گندله سازی است، از همین رو پروژه گندله سازی شرکت گهر زمین که تولید سالانه ۵میلیون تن گندله را در نظر دارد، علاوه بر هدف تولید ۵۵میلیون تن فولاد، افزایش اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه را نیز دنبال خواهد کرد. جای تردید نیست که در این میان، هدف قرار دادن بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز در این پروژه از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن امین زاده مدیر پروژه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین در خصوص بهره برداری از کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی به اقتصاد آنلاین توضیح داد: پروژه گندله سازی 5 میلیون تنی با روش بستر متحرک با فناوری شرکت اتوتک آلمان در حال راه اندازی است که به لطف الهی در تیر ماه سال جاری گندله خام تولید شد و در حال حاضر تست نهایی روشن کردن کوره را در دست اقدام داریم.

مدیر پروژه گندله سازی گهرزمین با اشاره به اینکه امیدواریم تست روشن کردن کوره در 1 ماه آینده انجام شود، افزود: کارخانه فوق یکی از با کیفیت‌ترین کارخانه‌های گندله سازی در نوع خود با بهترین تجهیزات است که میزان ۶۰ درصد تجهیزات و ۱۰۰ درصد سازه فلزی آن در داخل کشور تولید شده است.    

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع ویروس کرونا بر وضعیت پروژه گندله سازی در شرکت گهرزمین تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات بین‌المللی این ویروس، مدت یکی دو ماه از زمان بندی پروژه عقب افتادیم و این تاخیر به دلیل اعلام قرنطینه و عدم حضور پرسنل اتفاق افتاد.

امین زاده در ارزیابی خود از افق تولید گندله شرکت گهرزمین تا پایان سال ۹۹ تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تلاش مجموعه شرکت در این است که تا پایان سال بیش از 1.5 میلیون تن گندله تولید کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مجموع چند درصد از تجهیزات و قطعات کارخانه گندله‌سازی با توجه به تلاش‌های اخیر در راستای بومی سازی، تولید داخل است؟ گفت: ۶۰ درصد تجهیزات کارخانه در داخل کشور ساخته شده و در حال حاضر نیز برای بسیاری از قطعات، برنامه ریزی بومی سازی جهت دوران بهره برداری صورت گرفته که با این روند میزان بومی سازی کل مجموعه به 80 درصد خواهد رسید.

مدیر پروژه گندله سازی گهر زمین در ارزیابی خود از پیشرفت فیزیکی پروژه گندله سازی عنوان کرد: پیشرفت کل پروژه تا به امروز بسیار قابل توجه و حدود ۹۸ درصد می باشد و پروژه در دست راه اندازی نهایی قرار گرفته است.

وی درباره میزان سرمایه گذاری شرکت در پروژ‌ه‌ گندله سازی، مبلغ ۱۱۵ میلیون یورو در بخش ارزی قرارداد عنوان کرد و در بخش ریالی نیز مبلغ 5300 میلیارد ریال برای ساخت، نصب و راه‌اندازی نهایی این پروژه در نظر گرفته شده است.

امین زاده در پایان در خصوص میزان اشتغال زایی پروژه گندله سازی تصریح کرد: در زمان اجرای پروژه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار می باشند و با بهره برداری از کارخانه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

گندله سازی

گندله سازی

گندله سازی

گندله سازی

گندله سازی