۰ نفر

وقت رقابت گذشت؛ فصل مودت رسید

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبر: 706265
وقت رقابت گذشت؛ فصل مودت رسید

فعالان اقتصادی خیلی خوب و عمیق معنا و کارکرد «رقابت» و تفاوت آن با دشمنی و تنازع را درک می‌کنند. کارکرد اصلی و اساسی رقابت دریافت نگرش‌های موجود در خرد جمعی جامعه برای تصمیم‌گیری‌های بهتر است و بر خلاف دشمنی و تنازع، حاصل آن آبادی و تحکیم پیوندها بر اساس درک مشترک عمیق‌تر از واقعیت‌های پیش‌رو است.

جامعه بزرگ و ارجمند فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران، طی دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی به روشنی پیام خود را به سخنگویان و نمایندگان خود در سراسر کشور ابلاغ کردند و امروز همه آنها که خود را در معرض رای همکاران و همگنان گذاشتند به روشنی می‌دانند خواسته اول و اصلی جامعه فعالان اقتصادی از اتاق بازرگانی تحکیم و ترویج عقلانیت اقتصادی است.

‎کاری سترگ در پیش است. با توجه به شرایط دشوار و پیچیده‌ای که اقتصاد ایران با آن مواجه است؛ امروز کلیه تشکل‌های صنفی، تخصصی و حرفه‌ای بخش خصوصی، و در راس آنها اتاق بازرگانی، که تشکل تشکل‌هاست؛ باید در همکاری نزدیک و صمیمانه با دولت و سایر ارکان حکمرانی اقتصادی کشور به سرعت در مسیر تقویت نقش و جایگاه عقلانیت اقتصادی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ملی گام بردارد تا بتوانیم با عبور از تهدیدهای پیش‌رو، کشتی اقتصاد ایران به ساحل توسعه پایدار برسانیم.

‎تلاش مجدانه و آمیخته با احترام و حسن‌نیت در گفتگو با مدیران حاکمیتی و سیاستگذاران پیرامون صدها و بلکه هزاران مسئله ریز و درشتی که اقتصاد کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند با رویکرد انتقال دانش، تجربه و اطلاعات بخش خصوصی به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران حاکمیتی با هدف ارتقای کیفیت تصمیمات و بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، در کنار هم‌افزایی و شبکه‌سازی فعالان بخش خصوصی برای ارتقای سازماندهی صنعتی در بخش‌های مختلف اقتصاد ملی و شناسایی و فعال‌سازی فرصتهای رشد و سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار، دو محور پراولویت فعالیت اجتماعی کنشگران بخش خصوصی طی سالهای دشوار پیش‌رو است.

‎آنچه باید انجام دهیم آنچنان بزرگ و مسائلی که با آن مواجهیم چنان پیچیده است که پیشبرد و حل آنها به تشریک مساعی همه آنان که دل در گرو سرافرازی ایران، رفاه ملت و عزت کشور دارند نیازمند است.

‎هدف از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی شنیده شدن صدای شبکه ذینفعان گسترده اقتصاد کشور در بخش خصوصی و تنظیم جهتگیری‌های کلی حرکت اتاق بر اساس آن بوده و هست. دیگر چندان مهم نیست بر اساس رای اعضای اتاق بار مسئولیتی بر دوش ما قرار گرفته است یا نه، چرا که همه به حکم وجدان و میهن‌دوستی در برابر سرنوشت و آینده اقتصاد ایران مسئولیت داریم و ضروری است با گذشتن از اختلاف نظرها، تمام ظرفیتهای خود را برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های اتاق بازرگانی جهت ایفای نقشی شایسته در تحقق آرمان توسعه ملی بکار گیریم.

*نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران