۰ نفر

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 705329
برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به کمبود و افزایش قیمت تایر در سطح عرضه، اعلام کرد که با احتکارکنندگان تایر برخورد قاطع می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد؛ با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ضرورت توزیع مکفی تایر خودرو و گزارش‌های واصله مبنی بر برخی کمبودها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه، موضوع در دستور کار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی فعالیت انبارها، مراکز نگهداری و عوامل توزیع عمده تایر خودروی تولید داخل، از طریق سامانه‌های جامع تجارت و انبارها، مغایرت‌ها و تخلفات را شناسایی و به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها جهت برخورد قانونی از حیث احتکار و اختفا اعلام نموده است.

در همین راستا و با همکاری بازرسان دفتر صنعت معدن و تجارت استان تهران، در تعدادی از انبارهای حومه تهران که صاحبان کالا با احتکار و اختفا اقدام به نگهداری این کالا و امتناع از عرضه به قصد گرانفروشی کرده بودند، در دو روز گذشته تعداد ۱۶۰ هزار حلقه لاستیک خودرو کشف شده است. این اقلام پس از صدور رأی توسط مرجع ذیصلاح از طریق شبکه منتخب و اصناف بین مردم توزیع خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد. انشالله با همکاری واحدهای تولیدی، عوامل توزیع عمده و واحدهای صنفی، آرامش به بازار باز خواهد گشت.