۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت و تورم نقطه ای کمتر شد / کاهش ۳.۷ واحد درصدی تورم نقطه‌ای بخش معدن در پاییز ۱۴۰۱

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبر: 701554
تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت و تورم نقطه ای کمتر شد / کاهش ۳.۷ واحد درصدی تورم نقطه‌ای بخش معدن در پاییز ۱۴۰۱

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تورم فصلی بخش معدن در پاییز ١٤٠١، نسبت به فصل قبل ١ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢- درصد)، ٣ واحد درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ٨.٦ درصد مربوط به گروه "سایر معادن" و کم­ترین تورم فصلی با ٣.٩ درصد، مربوط به گروه "زغال سنگ" می­‌باشد. در این فصل گروه  "کانه‌های فلزی" با تورم ٠.٢-درصدی مواجه بوده است.

تورم نقطه به نقطه بخش معدن در فصل پاییز ١٤٠١، نسبت به فصل مشابه سال قبل  ٩,٧ درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٣.٤ درصد)، ٣.٧ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٥٧.٩ درصد مربوط به گروه "سایر معادن" و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ٤.٦ درصد مربوط به گروه "کانه‌های فلزی" می­‌باشد.

در فصل پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ٢٥,١ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٠.٤ درصد)، ١٥.٣ واحد درصد، کاهش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم سالانه مربوط به گروه "سایر معادن" با ٥٦.٧ درصد و کم­ترین تورم سالانه مربوط به گروه "کانه‌های فلزی" با ٢١.٦ درصد می­‌باشد.